Bloggintresserade

söndag 20 augusti 2017

Hav & himmel...


Ja det blev två underbara dagar "hemma" på ön. Som jag längtar hem!
Till hav och himmel, till alla byar. Ja till allt det där som ligger mig
så nära och som jag bara älskar så otroligt mycket och innerligt...



Jag ser Karlskrona som en lite lagom "utflykt" mitt i livet.
Trivs sisådär och inget som är direkt bestående...



Men hemma är alltid, alltid bäst! Bilderna är från Högby Fyr på östra sidan av
Öland och så var det visst söndag igen. Tiden bara rusar iväg kära vänner...
 Lasagne står på menyn idag - gott nog!

KRAM

37 kommentarer:

  1. Åh, vad jag längtar tillbaka till Öland när jag ser dina underbara bilder! Vi var där många somrar när barnen var små. Så fina minnen.

    Glad söndagskväll!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den ön har allt...GLAD att du gillar mina bilder :)
      Kram Titti

      Radera
  2. Anonym17:24

    Wooo,så ljuvligt ... ❤️
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Läser Din blogg och nästan känner hur du längtar till din ö. Ta tag i din dröm
    när Du känner för det. Vänta inte för länge, så småningom bliver det försent att flytta. Men lilla gumman Du är ju ung och hinner mede lite av varje. Men när du bliver lika gammal som den här ugglan, då är det försent.
    Var rädd pm dig önskar gamla Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag! Lovar :)
      Tack för fin kommentar och fin omtanke...
      Kram!

      Radera
  4. Underbara bilder .Visst är hemma hemma alla tider .Här är det storm idag men ändå varmt så det har varit en ganska bra dag med röjning i trädgården ,plockat svarta vinbär mm ,kramen Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Kram från mig...

      Radera
  5. Oland looks a beautiful island so peaceful and quiet too.
    Love Lasagna, one of my favourite dishes - I am pleased that you have enjoyed a lovely weekend Titti♡

    SvaraRadera
  6. Ja! Hemma är ALLTID bäst! Ljuvliga bilder hos dig, precis som vanligt! :)
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  7. Förstår din längtan tillbaka till Öland! Vi tog en tur där i fredags, körde västra kustremsan från Löttorp ungefär ner mot Äleklinta. Såå vackert med alla stenbrott, stenhus och stenstränder... Vi brukar köra östra sidan, där är det ju en helt annan natur, men också såå vackert. Älskar Öland!Och så blev det såklart kroppkakor på Arontorp!
    Ha en fin sensommarvecka i augusti, nu när lite värme har letat sig hit äntligen.
    Kram
    // lena
    En härlig dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja himmel hur man kan längta HEM! Kroppkakor och en stenkust - mer än så behövs inte i livet:)
      Kram Titti

      Radera
  8. Så vackert, jag var tvungen att titta flera gånger:)
    Ler när jag läser 'en lite lagom utflykt mitt i livet', vilket underbart utryck:). Det snor jag rätt av:) Du är för härlig:). Det är så jag ser vår lägenhet också:)
    Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  9. Lindas as imagens.
    janicce/Brasil/RS

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder från ett vackert Öland.
    Ha en fin och bra ny vecka.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack...glad jag blir :)
      Kram Titti

      Radera
  11. Wonderful place! Alexandra

    SvaraRadera
  12. Yes, home is always the best! But, it is nice to get away. It does give one the appreciation of home.

    SvaraRadera
  13. Så härliga bilder. Hoppas du snart kan återvända till ditt Öland. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Dejlige sommerbilleder. De viser alt det, jeg forbinder med nordisk sommer: Blå himmel, hvide skyer, fyrtårn, strandeng, grusvej, jolle, hvidt stakit og drøvtyggende køer.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  15. So beautiful, silent and peaceful!

    Sigrun

    SvaraRadera
  16. Idyllic! A piece of heaven!

    SvaraRadera
  17. Wonderful, idyllic landscapes.
    Fantastic photos.
    Greetings.

    SvaraRadera
  18. Dear Titti,

    Such a beautiful place and loved seeing your gorgeous photos.
    Happy Wednesday
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  19. Öland looks so special, I would love it! Sarah x

    SvaraRadera
  20. Hjemme er altid bedst!
    (og lagsagne lyder nu heller ikke skidt :-)) )
    Klem Birgitte

    SvaraRadera
  21. nice place ♥..michaela

    SvaraRadera
  22. Du tar så fina bilder! Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, glad jag blir :)
      Kram Titti

      Radera
  23. Det kan inte vara roligt att ha hemlängtan.... bilderna ser så fina ut så visst förstår jag att du längtar till Öland. Hoppas att du får möjlighet att flytta hem igen så småningom!
    Trevlig helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  24. Beautiful blue and clear horizons! Such lovely country scenes! Hugs!

    SvaraRadera
  25. Fina bilder från ditt älskade Öland, kan känna din längtan hem till denna underbara ö.
    Kram/Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa ön i världen...
      Kram från Titti

      Radera
  26. Oh, how I love your visits to Oland; your photos are absolutely dreamy!!

    Happy weekend; hope you get some sunshine!

    xx
    Poppy

    SvaraRadera
  27. very nice pictures, as always your pictures make me travel to beautiful places, thank you!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...