Bloggintresserade

söndag 18 mars 2018

Söndag, boktips & isiga vindar...



Vintervädret fortsätter (sååå trist!) men nu börjar mina blommiga
beställningar inför våren glädjande nog droppa in, tjoho!


I fredags kom äntligen mina efterlängtade Dahlialökar, Café au 
Lait och så en påse med Humleblomster i en spännande 
röd/rosa/aprikos färg som heter Flames of passion...
Ja nu får nog våren snabba på lite!


Glad är jag för min nya vattenkanna i glas också, den 
behöver man inte gömma undan om man säger så :)


Lite boktips ska ni få dagen till ära också. Två riktigt härliga böcker med massor av
goda recept, vackra bilder, grönska, tänkvärda tips och så på det en skön livsstil.
Om sommaren sköna /Tina Ahlin och Ulrikas Gotland/Ulrika Davidsson.
Rekommenderas verkligen varmt av mig!




Söndag igen. Mindre kul. En bitande kyla håller mig inomhus och jag
planterar väl om citronträden istället och sätter på lite skön musik...

KRAM PÅ ER!


16 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar till våren nu när alla fröer och lökar kommer på posten. Boken skulle jag vilja ha. Ha en bra söndag som det går i kylan.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt vacker vattenkanna, en njutning för ögat. Dina böcker låter lockande :-) Du vet allt som ger köksinspiration går hem i vårt hus.
    Ha de underbart. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Happy sunday.....i hope spring Will come soon ...love Ria x ❤️

    SvaraRadera
  4. MUY BUENOS LOS LIBROS!!!
    PERO SIGUE EL MAL TIEMPO..
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  5. Underbar iris och citron. Tack för boktips.
    Kram

    SvaraRadera
  6. (Försökte kommentera på mobilen nyss men det blev nog inget...)
    Urtjusig kanna!
    Café au lait, den tror jag att jag hade förra året!
    Gotlandsbok, kan aldrig bli fel...;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Två av mina favorit tjejer i bokform. Ja och våren är på G det kände jag i dag. Vi har suttit och solat näsan på pooldäck i timmar. Efter att vi skottat bort en hel del snö. Känns i kroppen nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Vad kul när beställningarna dimper ner, det blir till att plantera med mera . . .
    och det är och blir kul.
    Jag har pillat ner fröer i flera dagar, nu väntar jag på att något ska kika upp.
    Sen gäller det att fröer m.m. inte växer för fort för jag tror att utplanteringen kanske sker senare i år. Ja vi får väl se.
    Jag har också solar nästan i två dagar, tänk att vi haft 4 dar solsken (men kalla nätter)
    Ha en fin vecka/ Eva

    SvaraRadera
  9. Hyggelig å få løker i posten! De har jeg bestilt av før. De sender til Norge også. Fine iris!

    SvaraRadera
  10. Pretty Iris - I like your glass watering pitcher. Wishing you warm sunshine to work in the garden. xx Karen

    SvaraRadera
  11. Så fin vattenkanna! Den var riktigt snygg!
    nu vill vi ha vår, men den känns långt borta än tyvärr...
    Ha det gott ändå!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  12. Trevligt med beställningar som anländer.Läcker glas vattenkanna du hittat! Antar man ska va rätt försiktig med den, jag skulle nog ha sönder handtaget rätt snabbt ;)...
    Första bilden på Irisarna är bara för ljuvlig!

    SvaraRadera
  13. Vilken söt vattenkanna föll pladask. Älskar glas i alla former. Våren den är lika knasig som vintern tycker jag. Nu snöar det hos mig och jag gillar det inte jag vill ha den där fina goa solen igen och höra dropparna från Taket och nästan se hur det sämlter. var på kolonin i helgen och tänk en liten stund kunde vi ha dörren öppen njöt som bara den.Fika ute och jag bara längtar såå.
    Ha nu en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  14. Glad you are thinking of warmer times even with that cold winter weather at your door! Sarah x

    SvaraRadera
  15. Hi Titti,

    The Iris's are really pretty and love the colour.
    Wishing you a wonderful new week
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  16. Nu har vi klarat av måndagen iaf och den är alltid seg och jäspig, men igår gjorde jag världens fynd på en loppis här dr jag bor, så det livade upp dagen betydligt.
    Tack för boktipset, det ska jag beställa direkt. Den är nog hur bra som helst !
    Ha en bra tisdag och fortsättning på veckan !
    Kram

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...