Bloggintresserade

fredag 24 maj 2019

Fägring & väldoft på Capellagården...


10 minuter från mig ligger Capellagården i Vickleby. Ett av mina många små 
smultron/favoritställen här på ön som jag vill dela med mig av...
Ja sist jag var här var det på en julmarknad. Nu stundar grönare tider och ett
stopp här är ett måste om man gillar trädgård, god fika och sköna miljöer!


Capellagården har utbildningar och kurser inom textil, keramik, möbelsnickeri och
en ekologisk trädgård. Här finns en gedigen trädgårdsbutik, vacker trädgård, 
en fantastisk miljö med anor och på det ett vackert och äkta hantverk...







Fikonträdet trivs gott där på södersidan...



Full aktivitet råder i alla växthusen...


Visste inte att kvitten ser ut såhär! Alltid lär man sig något nytt!
Väldigt vackra ljusrosa blommor...



Jaha ja, vad fick följa med hem då?! Jo en uppstammad åbrodd som doftar
såå gott och som jag ska klura på om jag ska använda till något drickbart.
En jätteverbena och så givetvis min favorit "all time" rosmarin. 
Tror de ska få hamna i samma kruka och ge mig både
fägring och skön väldoft hela sommaren...
Veckan har varit VARM och solig men nu kom ett ösregn på kvällen.
Välbehövligt! 
Önskar er alla en mysig helg :)

KRAM

11 kommentarer:

  1. Oh, this is so lovely. The green houses are just to die for!

    SvaraRadera
  2. Beautiful images! Looks like Spring is going well where you live! Lovely colors! May you have a joyful weekend!

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt besök på Capellagården. Vi har bara åkt förbi tyvärr. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Belas as imagens!
    janicce.

    SvaraRadera
  5. Capellagården är verkligen ett själfullt ställe. Och tänk, du bor nästgårds också! Åbrodd får mig att tänka på mormors gå-bort-buketter, hon stack alltid i en kvist åbrodd bland blommorna. Aldrig sett en uppstammad, den måste vara vacker!

    Önskar också dig en mysig helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Ser ut att vara ett underbart ställe som du har i din närhet. Kvittenmarmelad är gott till en bit ädelost.
    Ha en fin helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Vilket ställe... Synd att jag har ca 60 mil dit 😊 Men åbrodd har jag aldrig hört talas om, måste kika närmare på det!!
    Fin lördag til Dig, kraaam Kate

    SvaraRadera
  8. Capellagården är även en av mina favoriter och ett måste under sensommaren när alla frukter och bär börjar visa sig i sin bästa skepnad. Kvitten är ett fint träd, jag älskar ju päronträd, och jag önskar att det gick att odla hos oss. Men jag är tveksam just för att de blir stora som päronträd och svåra att skydda.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  9. Vilken härligt ställe detta är och så njutbart nu i dessa blomstertider!
    En fröjd att vandra omkring bland allt vackert och kanske hitta något att ta med hem. Vädret verkar växla i hela landet, och även här. Men jag är glad att det regnar då och då. Nu skyr man ju torkan, sedan förra sommaren.
    Ha en fortsatt skön helg!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Men varför i jössenam har inte jag varit där? Absolut ett besök där nästa gång vi kommer ner. När nu det blir? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  11. What a beautiful place to be...💚🍀💚🍀💚

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...