Bloggintresserade

söndag 26 maj 2019

Ramslök & dammråttor...


Helgen snurrar på! Svalorna bygger bo och lovar en skön sommar :)
Fästingarna ger dock en viss smolk i bägaren om man säger så.
Dom är ju överallt! Usch! Ingen nytta gör dom heller...


Plockar nässlor som ska på tork till hönsen och så färsk gräslök till mig :)


Ramslöken växer hejvilt på sina små hemliga gömställen minsann! 
Guld värt att hitta dessa vackra godsaker och ha i matlagningen...



Som vanligt går helgerna alldeles, alldeles för fort...
Himla blåsigt på ön idag och jag tror jag ska ta tag i alla mina
fluffiga dammråttor och sen göra mig en smarrig rabarberpaj!
Då har jag ju gjort lite nytta denna söndag :)

KRAM

11 kommentarer:

  1. Ljuvliga försommarbilder och så kul att se blommande ramslök! En raritet för oss fastlänningar! Skurar och blåser här också, men man gläds ju ändå för regnet som vattnar.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. I love all of your beautiful photos.

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt med svalor, men en tagg i baken på alla fästingar ..
    Men.... receptet på pajen med fluffiga dammråttor vill jag ha.... för dom kan man ju plocka året om!! 😂😂😂👍
    Kraaaam Kate

    SvaraRadera
  4. Herlige weekend og deilige ramsløk. Jeg har plukket masse av dem i år. Noe er frosset og mye er laget til pesto, kryddersmør og litt oppå foccacia :) Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  5. Älskar kobilden. Ja och dom andra med. Du fångar liksom årstiden och det vackra på ett fantastiskt sätt. Ramslök växer utanför min ytterdörr, ärligt skogssnodd <3 Jag gjorde också rabarberpaj med lite kardemumma... GOTT! Ha det bäst/ Pia

    SvaraRadera
  6. Ramslök, vilken lycka att ha sådana ställen i sin närhet.
    Ha en fortsatt fin söndag
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. I LOVE THE PICTURES YOU SHOW US, BEAUTIFUL

    SvaraRadera
  8. Även om helgerna går fort, så ser de i alla fall ut att vara fyllda med trädgårdslycka, varje ögonblick. ♥

    SvaraRadera
  9. Beautiful post. Love to see the cows walking peacefully. I have never heard of nettles for the chicken, interesting! We have our chives growing but right away it has flowers growing from it. Have a great week!

    SvaraRadera
  10. My dear Titti,
    A quality life, I am convinced that you live with such surroundings. The sun and the shadow in the middle of nature, surrounded by beautiful things, is something to appreciate. Not found ... all the way.
    I'm hugging you, Mia

    SvaraRadera
  11. Verkar vårlikt hos dig!
    Ramslök är inte dumt det. De är vackra också. Överblommade här nu.
    Vädret verkar si och så hos dig, samma som här i Wales.
    Så vackra bilder!
    Önskar dej en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...