Bloggintresserade

söndag 22 mars 2020

En grön tid stundar...


Vårdagjämning var det i fredags! När jordens syd- och nordpol
exponeras precis lika mycket mot solen. När natt och dag är 
nästan lika långa och en visst förväntan ligger i luften 
efter en ack så mörk och eländigt dyster vinter...
Kung Karl har fått vårkänslor och har fullt sjå och
bestyr med alla sina fjädriga & glada damer :)




Livet rullar på mot en skön tid nu. En grön tid.
Så efterlängtad och så väldigt kär...

Ha en fin söndag!

KRAM

23 kommentarer:

  1. Wir haben im letzten Sommer einen wunderschönen Urlaub in Schweden verbracht. Leider wissen wir nicht ob das dieses Jahr auch geht. Daher freu ich mich deinen Blog gefunden zu haben.
    LG Heidi

    SvaraRadera
  2. Låter så härligt och ser underbart ut. Bara allt annat elände kunde ta slut nu med i världen.
    Ha en fin söndag du med.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi får hoppas på ljusare och gladare tider framöver nu...
      Vårkram från Titti

      Radera
  3. I love each of your photos.

    SvaraRadera
  4. Hei! Ja nå blir det jo bare lysere og lyser og vi kan nyte deilige vårdager fremover. Beste tiden på året! Litt kaldt for hagearbeid her hos meg, men aldri for tidlig å nyte! Ønsker deg en flott ny uke!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog längtar man efter våren nu...men den ÄR på gång! Jag lovar!
      Kram Titti

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Kung Karl ser nöjd och belåten ut. Säkert för att våren kommit. Härligt.
    Skulle inte vara dumt att ta en kopp kaffe i solen med ryggen mot tegelväggen. Som säkert är varm.
    Njut lite åt mig också. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag, lovar!
      Kram Titti

      Radera
  7. Det är verkligen en underbar tid som stundar, den här helgen har ju verkligen givit mersmak.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vilken helg, såååå underbart med sol!! Ger nya krafter!
      Kram!

      Radera
  8. Forårsjævndøgn er en glædens dag. Lys kan vi aldrig få for meget af.
    Jeg elsker den lille Bellis, den er så ydmyg og beskeden, og så er den så sej. Hvis vinteren er mild, kan den blomstre uden ophør året rundt. Desværre bliver den ikke værdsat for sin udholdenhed, tværtimod taler mange grimt om den, når den dukker op i græsplænen.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja när Bellisen kommer då vet man att våren är nära :)
      KRAM!

      Radera
  9. Vackra vårfoton, Titti! Jag hoppas att du håller dig bra!

    SvaraRadera
  10. Lovely to see Spring emerging with you. Sarah x

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder och sköna vårtecken! Ja, vi har mycket fint att se fram emot, och skönt och viktigt att fokusera på det.
    Allt gott till dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Allt som händer med Corona får inte ta över all tid och tankar. Lever i stort sätt som vanligt. Tråkigt att inte träffa vänner, det kanske jag ändå inte gjort de veckor som varit men det är skillnad om man inte får. Dottern har fyllt 50 år - inställt. Ett barnbarn har fyllt 9 år - inställt. Men som jag skrev på min blogg det kommer nya, bättre dagar.

    SvaraRadera
  13. Beautiful to see spring in you area, Titti!

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder! De piggar upp! Och den där bilden på ekan du har här i högerspalten... Tokgillar den!!! Jag hoppas du har den förstorad som tavla hemma, den är underbar!!
    Jag har aldrig varit på Öland, men någon gång måste jag åka dit!

    Tack rara du för så fina ord du lämnat hos mig! Hoppas du känner dig bättre nu också!

    Kram/Maria


    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh tack snälla du! Glad jag blir...Ja den är tagen på norra Öland...bra tips på att förstora den :)
      KRAM Titti

      Radera
  15. Beautiful photos, I like the sheep and the chicken.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...