Bloggintresserade

fredag 11 juni 2021

Ett rött hav!



 Ja jag som var lite småstolt över min lilla vallmoäng men en sisådär 25 fladdriga vallmoblommor! När min vän med attans gröna fingrar verkligen har en hel ÄNG av vallmo! Ett rött hav! Så galet vackert...

Och bland rosor och violkungsljus i en rabatt i trädgården vajar lite större vallmo! Just nu blommar också alla hennes helt fantastiska rosor också men det tar vi i nästa inlägg...


 Här andas man ut, lätt förtrollad. Vi pratar om livet och jorden. Orättvisor och konstigheter. Basilika och hur man på bästa sätt övervintrar en citronverbena...det är högt & lågt. Skönt & grönt. Jordnära.

Ja det är en magisk trädgård där inget är sådär tillrättalagt och stramt utan allt växer där det vill, hur det vill och i en skön harmoni med både ogräs och grönsaker! Lite som naturen vill ha det...

Nåja, jag hoppas min lilla vallmo äng kan se ut såhär om några år - hoppas :)

GLAD FREDAG!

16 kommentarer:

  1. What a wonderful red sea of poppies - a sight to cheer the heart. Hope all is well with you Titti.

    SvaraRadera
  2. Oj vilket färgstarkt inlägg! Det skall blio spännande att se din väns alla rosor. Ha ett skönt veckoslut.

    SvaraRadera
  3. Wauw! Sikken flot eng i rødt og grønt. Det er med at nyde synet, så længe blomstringen varer.
    Hav en dejlig weekend!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  4. OMG Vad vackert! Ja nästan overkligt på något vis. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. I love seeing those poppies. That is a flower that I haven't grown at my farm. Have a good weekend, Titti!

    SvaraRadera
  6. På inga andra ställen blommar vallmofälten som på Öland. Galet vackert!

    Glad lördag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Å det låter som underbara samtal!! Vallmohav både de stora och de små gör mig glad - det är något speciellt med de där blickfången som måste fångas precist i tid. En stund finns de nästa inte :)

    Kram från Carina

    SvaraRadera
  8. Så vackert och du kommer säkert att ha ett lika vackert rött hav om några år.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker vallmo äng.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  10. Wow, vilken vallmoäng!
    Vallmo är så vackra.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Hahah, jag har just ondgjort mig över mina vallmo hemma i min täppa... Men jag håller med, det här är verkligen magiskt vackert!! Och jag hade vallmo i in stora trädgård med, men i min lilla nu, där har jag helt enkelt inte plats för dem... Men de går ju att njuta av ute i naturen!

    Kram och må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  12. Hej Titti!
    Vilket färgsprakande hav av vallmo. Så vackert.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  13. Helt otroligt vackert och så imponerande med ett helt fält!
    Det låter ju som en helt underbar trädgård och fina samtal dessutom! Naturen bjuder in till mycket fint just nu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Menn åhh, så underbart vallmohav. För flera år sedan lyckades jag fånga ett liknande med min kameralins. Tror faktiskt att det var precis i dina trakter, om jag inte minns helt fel förstås ;-)
    Ha de gott och njut av sommaren, inna turisterna invaderar ön. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  15. Oh!!..otroligt så vackert, på gränsen till overklighet!
    Här är det ett grönt hav av nässlor, men det beror inte på några gröna fingrar!
    Som alltid fångar du underbara bilder.
    Kram från Ingela

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...