Bloggintresserade

söndag 7 november 2021

Hon, den där roliga...

Ett liv på landet utan katt känns lite sådär fattigt, lite tomt. Men så bor vi så nära en trafikerad väg. Tyvärr.  Men jag saknar att ha en katt runt mig. Den där egotrippade hårbollen som kör sitt race och som inte bryr sig det minsta om något annat än att det finns mat, vatten och ett skönt, varmt fårskinn att ligga på...

En bra mössfångare och en hårig glädjespridare!

Flizan, ett stycke surkatt som höll på att ta livet av mig genom ett bett! Det blev 3 veckors lång sjukhusvistelse för mig! Totalt utslagen! Svår blodförgiftning! Hon brydde sig föga...

Näe hon var alltid en snäll katt, det var bara den där oturliga gången hos veterinären som hon bet mig.

Hon som alltid fastnade med huvudet i vattenkannan! Och gav mig 1000 roliga skratt :)

Min trädgårdskompis och ständiga följeslagare. Hon som alltid var med...

Egensinnad och en livsnjutare av högsta rang! Bara det bästa dög i allt från mat till vila...

Det borde man kanske ta efter :)


En sötsur dam i 3 färger!


 Ja en fläckig och kär hårboll att minnas. Hon var väldigt speciell. Men det är väl alla våra husdjur...
Hon hängde med i 19 år.

Mina höns är också roliga. På sitt sätt. Fortfarande låga efter Kung Karls försvinnande. De vill helst inte vara ute alls. Det är låg energi i kackelstugan. Och en ny katt får nog vänta...
Jamen söndag igen! Hur blixtsnabbt gick inte denna helg då??!

KRAM

24 kommentarer:

  1. Herlige bilder av din katt du hadde tidligere. Katter er vakre, men ee egoistiske dyr som du sier. Men jeg klarer meg ikke uten dem, og har to stykker nå.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  2. Ha Ha! Vilken kisse minsann. jag är ju ingen kattmänniska. Vet inte varför faktiskt. Kanske mer åt hundsidan om jag nu måste välja. Fast eftersom det finns allergier här så nöjer vi oss med ekorren utanför. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Dear Titti - I feel sad for you at the loss of your beautiful cat even if she had a mind of her own, and put you in hospital. Perhaps a new cat will be on the horizon for you next spring.

    SvaraRadera
  4. Lovely calico color kitty - I know you must have shared many years with her.
    I'm taking care of my neighbor's calico cat (Nala) this weekend - she looks quite a lot like your cat. That was terrible to be bitten and get so ill - thank goodness you recovered. Great photo of you in the garden.
    Mary x

    SvaraRadera
  5. Ja de där katterna :-) Väldigt speciella, men jag har svårt för dem. Även jag fick blodförgiftning av en katt, men tyvärr vid en helt fel ålder. Jag är livrädd för katter och har varit sen dess. Men jag har ändå förståelse för dem som är kattmänniskor.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Ihana kissa ❤

    SvaraRadera
  7. I'm sorry for your loss. 19 years is a nice long cat life. She'll be missed.

    SvaraRadera
  8. Jag är inte någon kattmänniska. Men en katt hör väl till när man bor på landet. Precis som höns gör.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  9. Hello, :=) All your photos are lovely, I felt your love for your cat through looking at them, and I'm so sorry for your loss.

    SvaraRadera
  10. Thanks for your lovely Post.
    I love Cats and Landliving is wonderful for Cats.
    Best wishes and have a wonderful Autumn Time in November

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar beskrivning av en kär katt! Så väl man känner igen stilen. Härligt att ändå få ha henne i 19 år! Fantastiskt!
    Ja, en katt hör liksom till på landet. Själv har jag inte skaffat någon eftersom jag bor på två ställen som ligger nära varandra - det skulle vara helt omöjligt, men visst längtar jag.
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Verkar varit en väldigt uppskattad kompis, förutom hos veterinären då. Tråkigt att hon inte längre finns kvar hos dig.
    Har ingen egen katt (allergiska familjemedlemmar) men trädgården patrulleras ständigt av flera olika grannkatter som hjälper till att hålla mössen i schack vilket jag är tacksam för.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  13. That is a long life. Sorry for your loss. Pets are like family.

    SvaraRadera
  14. Hei! Man blir så utrolig knytta til sine dyr. Det gjør så himla vondt å miste dem. Så fine bilder du har tatt. Skjønner savnet. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  15. Jag har en nästan 13 årig kattfröken. Också en väldigt sällskaplig och bestämd katt.
    Det känns mer som om jag ägs av henne än tvärtom. Haha
    Kram Carina

    SvaraRadera
  16. For en vakker katt du hadde, som 19-åring var hun en skikkelig senior ... en solfylt tirsdagshilsen til deg. Jeg håper det kommer noen solstråler til deg også ... ellers har vi hatt mye regn de siste dagene. Klem fra meg. Viola

    SvaraRadera
  17. Roligt att läsa om din katt som blev 19 år. Har haft en stor kritvit katt som också levde i 19 år. Fick äta penicillin tre gånger efter kattbet. Kär katt men inte alltid att lita på.

    SvaraRadera
  18. Förstår verkligen din saknad! ♥ Har svårt att tänka mig ett liv utan katt, men jag förstår att du vill ha en utekatt och att det är svårt att ha det vid en trafikerad väg, det skulle inte jag heller vilja ha. Men oj så tomt det måste vara efter henne! De är ju verkligen personligheter, ingen är den andra lik!
    Kram från en crazy catlady ;)

    SvaraRadera
  19. Jag håller med en katt i trädgården hör liksom till. Ja är allergisk så det kommer aldrig bli ngn. katt här. Men är väldigt glad för grannkatterna Pinglan & Tigern som visats här. Pratar med dom & har så roligt åt dem när de ligger helt öppet under fågelmatningen & spanar fniss När Dirren får se dem då får de springa för livet!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  20. Dejlige billeder af et kært husdyr, som ikke er her mere. Man knytter sig meget til sine dyr, og der blive så tomt, når de er borte. 19 år er en høj alder for en kat, så du har passet den godt.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  21. Ja du de där katterna, vet verkligen hur livet ska levas.
    Ingen stress existerar där , något man skulle ta efter.
    Härliga bilder!
    Kram från Ingela

    SvaraRadera
  22. I am so sorry for your loss, no matter how long we are blessed to have our pets it is still painful to loose them.

    SvaraRadera
  23. Vackert tecknat porträtt av en älskad vän. Har lärt mig att endast honor kan ha mer än 2 färger i pälsen... Skulle väldigt gärna ha katt igen och det var oändligt lockande att försöka tämja kattungen som var här tidigare i höstas. Den kommer från grannen, bondgård, och var sådär vansinnigt skygg. Nu har jag inte sett den på ett tag men har sett en räv gå här tom dagtid. Kattungen påminde om en dalmatiner - vit botten med strödda svarta prickar... Men astman gillar inte katter - himla otur!

    KRam, Carina

    SvaraRadera
  24. Fin katt da, men hjelp så skummelt at du ble biten! Vakre bilder. Ha en fin dag i novemberlyset. :)

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...