Bloggintresserade

lördag 9 juli 2022

Ett inlägg om egentligen ingenting...


I våras sådde jag en massa aprikosrosa blommor, ja det kom upp knallgula istället! Sånt händer...det känns som om alla mina rabatter lever sitt eget liv och inget jag ska styra och ställa över :) Men gult gillas ju av bin och humlor! Så här har de ett gottebord :)
Ja inget blir som jag tänkt. Som pionerna som alla har samma färg! Märkligt detta.
Det där med trädgård är ett ständigt och konfundersamt grönt projekt...


Annars känner jag mig trött och seg. Seg som ett kolasnöre. Trots mängder av jordgubbar och soliga dagar. Kanske är det efterdyningarna av alla läkarundersökningar. Ny medicin och sen det där jäkla knäet som gör mig sömnlös och promenadfattig. Ja jag vet inte...


Det är fler som är hängiga i trådgården. Rosorna känns lite vingliga och vingklippta. Trots kogödsel och en hel del omsorg! Torkan gör sitt. Det skulle vara skönt med ett välbehövligt sommarregn nu...


Hönsen värper knappt några ägg längre, jo möjligtvis ett i veckan. Ibland. De börjar väl komma till åren. Så nu får jag köpa ägg i affären istället. Ja det går det också men äggen är inte lika goda och solgula.
Men de fjädriga är verkligen värda att gå i skön och grön pension nu...
Gandalf den grå kämpar på med sina bångstyriga hönsdamer :)


Ja ett inlägg om egentligen ingenting. Juli rullar på. Bland ogräs & hallon. 
Loja dagar och en sisådär 1000 myggbett som kliar...

KRAM

17 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om att inte alla flänger och far som tokar ...njuta lugnt av sommaren hör verkligen till just sommarkänslan ..på med salubrin på myggbetten ha en fortsatt fin sommar

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Så fina jordgubbar och hallon du har. Jag behöver göra om mitt jordgubbsland, och köpa nya plantor om jag skall ha det kvar. Det är mest smultron nu, några få jordgubbar. Ser också ut att bli en dålig hallonskörd, de som var så fina förra året. Men den nya björnbärsplantan växer och frodas. Det kanske inte blir så många bär i år men kanske i framtiden. Hoppas du får ordning på ditt knä.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Beautiful flowers, strawberries, chickens, raspberries, something that gives a happy summer feeling.
    I hope the knee gets better soon Titti.

    All the best and happy Sunday,
    Hilly

    SvaraRadera
  4. Hmm inget vidare egentligen med någonting. Känner lite samma här. Fast det kunde vart värre. Så får man tänka. Köpeägg från ica smakar inte alls lika bra som dom vi köper i äggboden. Har hört att salubrinsalva lindrar mot myggbett. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Strange that your pink seeds grew into yellow flowers. In Spring I bought 2 rose bushes with tags that showed PINK flowers but now that they have bloomed one is very faint pink, more white, and the other one is pure white. NOT what I wanted.
    Sorry your knee is still bothering you. And the hens are getting old and have quit laying.
    Hopefully something will improve.

    SvaraRadera
  6. Yes yellow flowers sure do attract the bees!!
    The strawberries and raspberries look wonderful.
    I like the roses climbing up the flower pots.

    SvaraRadera
  7. Härligt när man kan ta lite mañana, mañana 😉👍.
    Inte kul med en massa kliande myggbett ☹.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Yeah summer!…with all do and don’t…..I hope you enjoy ..so sad your knee …I have also knee problems….I hate it …but we are getting older and older….so do what is possible…love from me 🍀💗🍀

    SvaraRadera
  9. Trist att du känner dej hängig och jag kan känna igen mej lite här, trots att jag har knän som funkar. Ja, juli rinner på och trädgården verkar göra precis som den vill här också. Lite tröstlös ogräsrensning här och jag måste kanske medge att man nog påverkas en del av oroligheter runt om i världen, som sätter lite sordin på sommarkänslan.
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Here’s hoping you feel better soon. I am sad to hear the chickens are getting old. Aren’t we all! I wish we could share rain with you. We have some every few days. Take care!

    SvaraRadera
  11. Hoppas Du får må bättre snart! Har blev just ett rejält sommarregn så fick sno mig in med tvätten. Riktigt smattrar på sjön. Så vackra bilder hos dig den första på söndagsinlägget är underbar. Hoppas det ordnar sig med tekniken så frustrerande när det inte funkar. Passade på att få lite hjälp av yngsta sonen med mina bilder som krånglat att föra över.
    Allt gott!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Så hopplöst att gå omkring och känna sig trött utan att veta varför. Men jag tror att vädret påverkar mer än vad många tror.
    Har ni redan hallon? Våra ser ut att torka bort, ytte-pytte-små och gröna.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  13. Tokigt att du inte kan njuta fullt ut i din idyll. Och hoppas verkligen att du nu är inne i systemet så att du kan få en ny knäled snart så du får livet tillbaka. För det fick jag! Nu är det ju ischiasen som sätter P... men det är en annan historia det. Må så gott det går. Och gult är inte fult!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Jeg sender deg en solstrålehilsen kjære Titti... egentlig er ikke hver dag som den andre... så la oss telle de gode dagene.
    En stor klem til deg.
    ...Takk for de vakre bildene dine, de er en fornøyelse som alltid :-)

    SvaraRadera
  15. Your raspberries look so good! Hope you get the rain you need! Mosquitoes are horrid this year:(

    SvaraRadera
  16. El reportaje me ha encantado. Espero que mejores de tu rodilla, a mí me duelen las dos. Un beso.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...