Bloggintresserade

lördag 23 mars 2024

Vårtecken & penseldrag...

Tranorna far över huvudet och skränar. Bakom växthuset är det kornblått av blåsippor. Vårlökarna är på väg upp. Lärkan är på plats. Och sen en doft av gödsel, ja när bönderna börjar gödsla åkrarna så är det verkligen VÅR! Ingen angenäm doft direkt, puh, men den får man stå ut med om man bor på landet...


Varje ledig stund målar jag. Bland penslar & papper finner jag en ro. En gladhet i diverse färger. Och inget behöver bli bra...nejdå, det mesta blir oftast helt galet och något blir ibland ganska så ok :) Gott nog! 

En nyinvesterad solgul vattenkanna. Bland böcker som ska läsas och böcker jag läst. Jag skulle behöva ett rum till för alla böcker jag har! Jag kan nog snart bygga mig ett mindre bibliotek. Men jag bara älskar böcker...böcker gör mig lycklig!

Nåväl, bland vårtecken, några penseldrag och med alldeles för mycket böcker så önskar jag er en skön helg! Njut av det mesta!

KRAM

21 kommentarer:

  1. Dearest Titti,
    Well, that all sounds like real spring.
    The smell of manure I can remember from my childhood years, back in The Netherlands.
    It sure is part of life.
    You manage beautiful paint work!
    And yes, books are our friends too. Right now I'm reading a book from our vast library.
    It feels good for the mind.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Så glad att se att du tagit fram dina penslar igen! Och att du älskar böcker... som jag.
    Glad vår på dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. I also have Anna Pavord's The Tulip book but I do love your sunny yellow watering. Books are a big problem here too - where oh where to put them all?

    SvaraRadera
  4. Very beautiful things, a garden, books, painting, what more could anyone ask for... Happy is anyone who has a garden and a library. I like your blog and I follow. Have a nice weekend.

    SvaraRadera
  5. Frumos este totul!
    Calde imbratisari,
    Mia

    SvaraRadera
  6. Jag anar att det kan bli en hel del som blir _mer_ än okej... du har ju en sån konstnärlig ådra! Skulle vara kul att få ser mer av vad du målar!
    Fortsatt trevlig helg!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det har blivit mitt nya att måla lite varje dag. Och här är det inte mycket som blir vackert men det är en befrielse att kludda lite på pappret.
    Kommer ihåg när vi bodde i huset i Sverige och hade åkern precis intill vårt hus. Hur mycket vår gödseln luktade men ändå en härlig lukt tyckte man.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Så skira och fina målningar. Gödsel kan verkligen stinka, när vi bodde på landet så gällde det att parera tvätten med bondens schema, så vi inte hängde ut för tork samma dag som han skulle gödsla. Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Bonjour Titti,

    Rien de tel que la nature, la peinture et la lecture pour se ressourcer, retrouver de la sérénité et de la force.
    Lorsque je peins, je déchire beaucoup et recommence... je ne peux pas créer des "chefs d'oeuvre" à chaque fois (ah ah). Ce qui compte, c'est de prendre du plaisir à mélanger les couleurs et l'eau, de laisser sa main aller librement sur le papier, savourer l'instant et le plaisir de créer de quelque chose.
    J'espère que le printemps et la nature de votre belle île vous inspireront.
    Kram
    Hélène

    SvaraRadera
  10. Åhhh så rofyllda bilder. Akvarellfärger gör det så härligt att bara följa med färgerna ut på pappret. Ja, trots att det är så grått kommer våren så sakta, det är en underbar tid vi har framför oss, trots kodynga i näsborrarna :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. The smell of manure is a spring smell I remember too from the fields at my grandfather’s farm. It is a smelly memory but not unpleasant! Have a great week, Titti.

    SvaraRadera
  12. Så underbart att kunna måla som du gör. Det är väl så, att det man gör med sina händer och tankar ger en ro och glädje. Jag gör ju kort och virkar pynt . Det blir på samma sätt. Nu väntar jag på lite mer grovjobb, att påta i trädgården. men värmen och solljusa dagar dröjer. Ha det gott önskar Eva

    SvaraRadera
  13. Hej Titti!
    Ljuvliga bilder! Fina påskägg, du målar nog mer än bra. Snart är det Påsk och sen kommer värmen och det är VÅR!
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  14. Härligt att du målar och känner glädje i det. Ja, många vårtecken är det nu och det blir mera för varje dag. Igår hörde jag koltrasten - vilket tydligt tecken!
    Måla på och njut av det!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Your photos are works of art. Beautiful.

    SvaraRadera
  16. Så vackra bilder från din vardag.
    Ingen vår här hos mig än. Tvärtom så snöar det för fullt.
    Men i slutet av veckan ska jag resa ner till västkusten i ett par dagar.
    Så då får jag andas lite vårluft. Det ska bli härligt.
    Ha en fin vecka nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  17. Så koselig og våren har kommet langt hos deg. Her er det hestehov nå, men blåveisen har jeg enda ikke sett. Fint å tegne og male. Det gir virkelig en egen ro. Kos deg videre i våren. Klemsiklem :)

    SvaraRadera
  18. Definitely signs of Springtime here Titti - your photos are vibrant and your words positive and happy. Keep painting and reading.
    Hugs, Mary

    SvaraRadera
  19. Dear Titti,
    Spring is popping out here, too. It's good to do the things that make you happy, like painting and reading. Have a good week.

    SvaraRadera
  20. Feliz primavera para ti. Un beso.

    SvaraRadera
  21. Love your watercolour very nice. I also have many books… too many!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...