Bloggintresserade

söndag 17 mars 2024

Regnstänk & citrusfärgad energi...


Så var det söndag igen. Det är lite mellanväder ute. Blåsigt men inte iskallt här på ön. Ännu en helg jag har gäspat mig igenom. Den senaste coviden var fruktansvärd och sitter i dag efter dag...jag har sååå mycket att göra och sååå lite energi. Och hur mycket kan man gäspa och sova tro?? Inte klokt...


Än så länge är ön helt enslig och öde. Love it! Om några månader är det kaos med husbilar och turister här. Då är det bäst att hålla sig hemma. Jippon, folk och diverse sommaröppna restauranger är inte riktigt min grej...


Trädgården är nu full av snödroppar. Det kanske vackraste vårtecken som finns...



Jag har 1000 saker att ta tag i i trädgården (och inne!) så enfaldigt försöker jag boosta med citrusfärgad energi. Och sen gäspar jag igen. Nåja, man måste alltid tänka positivt och kämpa på...



Regnstänk & så söndag. Kanske inte veckans roligaste dag men ändå...
 
KRAM!


22 kommentarer:

  1. Åhh Titti! Dina bilder är magiska och sååå vackra. Nu kämpar vi på, snart så finns orken igen ska du se. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Som vanligt, helt ljuvliga bilder. En riktig energiboost!
    På fastlandet fick vi en ljuvlig söndag, sol men lite kyligt i blåsten. Fick bli trädgårdsarbete i lä helt enkelt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Underbara foton inne hos dig, som vanligt! Här har vi snö idag, och isande kallt... burr... så vi har också hållit oss inne, det får man göra!
    Fortsätt att krya, och boosta med c-vitaminer!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Dearest Titti,
    LOVELY photos you show!
    Well, all the rain makes you feel tired and sleepy—at least that is my feeling.
    Guess humans love and need the sunshine for action.
    But as you write, not the crowds that come with that on your island.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  5. Vackert och magiskt som alltid när du visar dina bilder.
    Här har ju våren eller den svenska sommaren kommit nu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. This island comes to life in tourist season too. I rather like the quiet before and after tourist season.

    SvaraRadera
  7. Love the snowdrops.
    Your photos are always works of art.
    Enjoy your days before the crowds come.
    Sure hope you get your energy back soon.

    SvaraRadera
  8. Det är så roligt att komma in till dig, dina bilder är magiska. Snödropparna med det perfekta skärpedjupet och en utmärkt komponerad flatlay med citrusfrukterna. Hoppas verkligen din energi återvänder snart, kan förstå det är otroligt frustrerande. Krya!

    SvaraRadera
  9. Du får fortsätta att ladda med vitaminer och vänta på att energin återvänder.
    Under tiden kan du ju passa på att göra allt man inte har tålamod med annars.
    Sortera alla gamla foton tex.
    Kanske göra en fotobok. Jag vet att jag tjatat om det förut. Sorry.
    Men jag älskar dina vackra foton som säger så mycket.
    Ha det fint. Stora pigga på dig kramar. Carina

    SvaraRadera
  10. Hej Titti!
    Ljuvligt med snödropparna. Här har några börjat titta fram, och en tuva med crocus hann slå ut innan snön kom . Men solen kommer nog att värma dem, så de får komma fram igen. Tack för fina bilder.
    Hoppas att energin kommer tillbaka.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  11. Snödroppar, vårens första förebud, jag älskar dem när de sträcker upp huvudet mot himlen.
    Och nu ska jag ta en apelsin och citron och göra mig en energidryck...bra idé, kära Titti. Jag kan verkligen använda den också. God morgon, jag önskar dig en trevlig dag, Titti.
    Kram från Viola

    SvaraRadera
  12. Trist att du känner dej hängig och trött och jag känner igen mej. Så energilös och trött även jag, men kan inte skylla på covid, tror jag i alla fall, man vet ju aldrig. Man kanske kan ha de utan att veta.
    Klokt ändå att boosta med c-vitaminer.
    Hoppas att du piggar på dej med solen, som i alla fall vi har idag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Söta småägg... tror jag har liknande!
    Snart blir du nog piggare ska du se.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Selv regndråberne på ruden bliver helt magiske, når de ses igennem dit kamera.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  15. These are wonderful photos! Rain is better than snow!

    SvaraRadera
  16. It all looks beautiful to me and I love the citrus. Be well!

    SvaraRadera
  17. You take such beautiful photos, dear Titti. The little snowdrops are such a welcome sight on the edge of spring. I hope the citrus energy gives you lots of zing!

    SvaraRadera
  18. Vakre bilder har du da! Nydelig med alt det vårlige nå. Men jeg håper du snart er i bedre form. Utrolig slitsomt og lagvaring med denne coviden. Jeg håper jeg aldri får det igjen, men det er vel umulig å unngå. God bedring til deg med en klem :)

    SvaraRadera
  19. Tus fotografías siempre son preciosas. Espero que todo vaya bien y recuperes tu energía. Un beso.

    SvaraRadera
  20. Jeg syns du skal slappe av og sove så mye du kan, og inn i mellom nyte våren i hagen og naturen. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  21. Minunate poze, draga Titti!
    Asemeni ghioceilor si seninatatii lor, ar fi bine...
    Multe salutari,
    Mia

    SvaraRadera
  22. Beautiful pictures. I Hope you feel better I had many covids and I am very tired.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...