Bloggintresserade

onsdag 13 mars 2024

Vårtecken & saknad tupp...


Ja man bockar och bugar för varje litet vårtecken! Det finns hopp trots att världen ser ut som den gör...och med våren kommer hopp. Sen hoppas jag tröttheten ska ge vika snart också...gäsp!


Ja sen saknar mina höns. Jodå. Väldigt mycket. Speciellt nu när vårsolen börjar kika fram och jag inte har mina trädgårdskompisar kvar längre...lite tyst och tomt och inga roliga hyss i hönshuset. Och jag saknar alla fantastiskt goda och solgula ägg direkt från redet...


Jamen det var ju "bara höns" säger många till mig, ja och jo men också fjädriga personligheter var och en. Som dammvippan! Han var den sista att åka till hönsahimlen. Usch det var ingen rolig dag. Hoppas han har det gott där med sina kacklande hovdamer...

Fåren lite längre bort i byn har kommit ut på grönbete. Ja så vidare grönt är det ju inte än men ändå...

Ännu ett vårtecken!

Mars rullar på. Påsk snart. Härligt!

KRAM

18 kommentarer:

  1. Härliga tider. Igår var det vår här men idag snöade det lite och är så grått. Inga blommande krokusar ännu men snart. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Hej Titti!
    Varje litet vårtecken får hjärtat att slå kullerbytta. Jag har sett de första snödropparna och en liten tuva krokus. Det är klart att du saknar dina fjäderkompisar, det måste vara mysigt att ha dem springande omkring. Hoppas vårsolen ger dig energi.
    Stor Kram /Marika

    SvaraRadera
  3. Visst är det ändå hoppfullt med vårtecknen - både krokus och scilla! Åh, så härligt!
    Jag kan verkligen förstå att du saknar dina höns med tupp och allt. Hu, så sorgligt det måste kännas och lite fattigare säkert med tanke på äggen som överträffar i kvalitet.
    Nu får vi spotta upp oss och insupa alla vårtecken!
    Hoppas att du piggar på dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Å, så glad jag blir av att de dina vårbilder!
    Tror inte jag längtat så mycket efter våren som i år, det känns som om vintern varat en evighet här hos mig. Våren har svårt att ta plats, det kallt, rått, mulet och ännu inga vårblommor här där jag bor.
    Med sol och värme kommer säkert också mer energi!
    Må så gott, kram från Ninne

    SvaraRadera
  5. I miss your chicken photos but today was a nice reminder.

    SvaraRadera
  6. I don't have chickens since covid..I doubt I will again..will you?Take care..Happy Spring:)

    SvaraRadera
  7. Such a beautiful group of your fabulous photos Titti. What happened to your chickens? Will you eventually get some more - nothing like a fresh laid egg!
    Mary -

    SvaraRadera
  8. Dearest Titti,
    Lovely photos with a sad mention of your chickens that are no more...
    Mom used to have some roosters and exotic chickens and they sure have their own personality.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  9. Du ser, det börjar gå åt rätt håll nu.
    Klart man saknar sina höns. De har ju gått runt dina fötter när du har varit ute i trädgården.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  10. Ja kära Titti, vi närmar oss påsken med enorma steg... Jag kan knappt vänta...
    en kram till dig och tack för dina vackra vår bilder. Viola

    SvaraRadera
  11. Förstår att du saknar dina höns, och de fina äggen! Djur lämnar stora tomrum när de är borta. Ha en fin fortsättning på veckan med fler vårtecken förhoppningsvis.

    SvaraRadera
  12. Las flores y la oveja son muy lindas. Te mando un beso. Enamorada de las letras

    SvaraRadera
  13. Så härligt när våren ändå kryper fram i vrårna, lite i taget. Förstår att du saknar hönsen, men var sak har sin tid.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  14. Jeg forstår godt, du savner dine høns og de friske æg. Høns er hyggelige dyr.
    De små løgblomster er sikre forårstegn, og man bliver så glad, når de farver haven i blå, gule og lilla farver.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  15. All the little blooms of spring make my heart so happy. Each one is a treasure. Your chickens were beautiful. Wonderful photos, dear Titti. Have a good weekend.

    SvaraRadera
  16. We will miss your hens too! Here also we are have a lot of Spring signs in the garden. Nice weekend!

    SvaraRadera
  17. Me encantan las gallinas, tengo varias, le regalo huevos a mis amigas. Las fotografías son preciosas. Besos.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...