Bloggintresserade

måndag 11 juli 2011

Det där med att storhandla...


I morse när jag vaknade var det riktigt mulet och grått ute! Perfekt! Då kan man ju passa på att storhandla så har man det gjort...tänkte inte på att hela Ölands campande turister invaderar alla affärer när det är dåligt väder!
1) Fick leta efter en parkering i 20 minuter...
2) Sen fick jag vänta i 10 minuter på en ledig kundvagn...
3) Att sen kryssa med full kundvagn bland shoppingglada turister i lika färgglada foppatofflor var som ett enda långt svettigt motionspass...puh...
4) Köade så länge till kassan så att kycklingfiléerna och glassen hann tina upp...
5) Saken blev ju inte bättre av att jag glömt bort att det var marknad nere vid hamnen vilket innebar trafikkaos! Ja där satt jag med mina upptinade kycklingfiléer och förbannade min lysande idé med att storhandla en mulen måndag mitt i turistsäsongen...
Såg sen i tidningen att mataffären har kvällöppet till 22.00 nu under sommaren så nu är det slut på kvällsdoppen här framöver - här ska storhandlas vid den tiden istället!

Lev väl!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...