Bloggintresserade

onsdag 17 september 2014

FLOWERS by titti & ingrid - Höstkrans


Så var det dags igen och dagens tema i FLOWERS är höstkrans, och är det någonting som är roligt att göra så är det kransar! Och det är faktiskt väldigt lätt, det kan liksom inte bli fel hur man än gör, så det är bara att sätta igång och låta fantasin flöda...
Jag har aldrig någon speciell idé i huvudet när jag sätter igång utan först plockar jag det jag vill ha och det som ser fint ut...lite bär, några blommor, några kvistar, kollar både i grönsaksskålen och fruktskålen inne om det finns lite där som jag kan använda och sen brukar jag sortera upp allt efter färg så blir det lite lättare att välja när man väl börjar binda kransen.


Bind små buketter och linda fast dom lite omlott på stommen med hjälp av spoltråd, buketterna ska läggas åt samma håll och efter varann hela tiden...


Här använde jag en halvvissen hortensia som jag ändå skulle kasta, 
några lila aster, bolltistlar och lite fläderbär.



Här blev det en mossklädd halmstomme med brysselkål, höstäpplen och några 
avklippa kvistar från en krysantemum…
Jag fäste brysselkålen och äpplena genom att göra små öglor av lite kraftigare 
ståltråd som jag stack in på undersidan och sen ner i kransen.


Kransar behöver ju inte alltid hänga på dörren, dom kan vara lika fina att bara lägga ovanpå en kruka/urna och blir då ett dekorativt stöd runt blomman istället...


Ja sen blir det ju alltid en hel del små blommor över som jag inte vill kasta så dom brukar jag göra små kransar av, söta att hänga lite varstans. Böj till små kransar av en smal mjuk gren och vira sen ståltråd runt om så att du kan forma kransen lite, sen är det bara att fästa de små buketterna som vanligt runtom...
Så sätt nu igång och gör en massa härliga höstkransar, man kan aldrig få för många och det är ju faktiskt bästa presenten att ge bort också! Vem blir inte glad av att få en vacker höstkrans till ytterdörren?!
Nu ska vi se vad min kära vän Ingrid med bloggen OF SPRING AND SUMMER har hittat på med dagens tema, säkert något fint som vanligt! Over and out!

Ha en fin och blommig höstdag,
Titti


32 kommentarer:

  1. ein wunderschöner blumenkranz!!! alles liebe von angie

    SvaraRadera
  2. Bonjour,
    Des idées fabuleuses pour réaliser de merveilleuses couronnes fleuries et profiter des dernières fleurs de l'été...
    De très belles compositions.
    Merci pour ces magnifiques photos.
    ❁ Gros bisous ❁

    SvaraRadera
  3. Everything looks so nice and lovely. I love the colors of Autumn and you captured them perfectly!!
    Have a great day,

    SvaraRadera
  4. Så fina kransar! Det är verkligen superroligt att göra dem:) Jag tycker det kan vara svårt att få till en bra stomme, ska komma ihåg att vira ståltråd runt grenen då blir det ju stabilare.
    Ha en fin mittiveckandag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Sooooo dreamy Tiiti and Ingrid!
    Happy sunny day!
    Hugs,
    Geli

    SvaraRadera
  6. Så fina! Nu blev jag inspirerad. Perfekt att syssla med idag när jag är hemma och ska ta det lugnt :)

    SvaraRadera
  7. Really pretty Titti - you have lifted the humble vegetable to a thing of beauty.

    SvaraRadera
  8. Nydelige kranser- så flink du er :) skulle hjerne hatt litt av den flittigheten din. Må prøve meg på en krans :)

    Her har det vært noen hektiske uker og nå trodde jeg at det skulle roe seg- men snarere tvert i mot. Forteller på bloggen når tiden er inne :)

    Ønsker deg nydelige høst dager

    Klemmer Monica

    SvaraRadera
  9. hello Titti,
    beautiful are the become. With vegetables I've never tinkered a wreath. A great idea.
    Laughing, vegetables are not just to eat there.
    Greetings, Moni

    SvaraRadera
  10. The wreathes are simply gorgeuos!
    hugs, Ira

    SvaraRadera
  11. Så vackra dekorationer, vill ha alla,
    Fin Kväll till dej
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  12. Underbara små kransar! Den lila som hänger på den söta stolen blev nog min favorit/ Kram Titti

    SvaraRadera
  13. It's beautiful Titti! You and Ingrid did a good job!

    Madelief x

    SvaraRadera
  14. Ååh så vackert speciellt den blå på den blå stolen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Fantastiske kranser!
    Jeg elsker å binde kranser...alle typer,og spesielt nå når det er så mye materiale å finne:)
    Takk for din hilsen hos meg:)
    Det med seglene er jo et problem med kompost,i sommer spiste de til og med på løken min...da sa jeg stopp!
    Jeg kjøpte jernsulfat,som faktisk er et naturlig stoff i jorden,og strødde noen korn (blå korn) ved grønnsakene og litt i komposten...det hjalp!
    Ikke noe segler på salaten etter dette:))

    SvaraRadera
  16. Vilka vackra och inspirerande kransar. Jag använde mig av brysselkol på en krans som jag gjorde i julas, både enkelt och dekorativt.
    Ha en fin vecka!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  17. Vilka talanger du har. Underbara kransar.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  18. Ååååh en underbar höstinspiration! Vilka jättefina kransar, vilken idéspruta du är och så vackra foton!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  19. Så snygga kransar.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  20. Själv har jag inte kommit på det där med att binda kransar...men jag beundrar gärna dina, så vackra! Och bilden med stolen med kransen, så härliga färger!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  21. Helt läckra kransar och dekorationer! Urläckra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  22. Titti, I have really enjoyed seeing what sorts of autumn wreaths you and Ingrid have been inspired to make.

    You've inspired me, for sure. However, since my front door to this little apartment faces on to an airless hallway, I don't think that any of your beautifully fresh creations would last long if hung outside my door. This is no way lessens my enjoyment of seeing what can be created by you and others with more access to fresh air.

    Best wishes. xo

    SvaraRadera
  23. Your wreaths are so pretty! And I love that first photo! Gorgeous! :)

    SvaraRadera
  24. Skrev kommentar här igår, men såg att det inte
    fungerade som vanligt, den hoppade bort.
    Gillar dina kransar, den första skulle passa på
    vår gråa ytterdörr. Jättefina alla tre.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  25. Så fin inspiration...och vilka härliga kransar....du är duktig du ;).....du har nog en konstnärlig ådra i dej, hihi...
    Önskar dej en trevlig helg !!....som kommer att bli varm och solig ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  26. Så duktigt du är! Vilka alster!
    OCH vackra bilder som alltid!

    Ha det gott, kram :)

    SvaraRadera
  27. Så vackra kransar och fantastiska bilder!
    Ha det gott!
    Annica

    SvaraRadera
  28. So beautiful are these wreaths! Lovely gifts of the summer harvest - I am so inspired, thank you for sharing! Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  29. Vackert som alltid Titti! Och bilderna är fantastiska...
    Kram Eva

    SvaraRadera
  30. How lovely Titti, I always like a wreath ...so charming...Gail x

    SvaraRadera
  31. Sååå vakkert ♥ Woow

    SvaraRadera
  32. Oh my, I saw this purple wreath, and had to comment on it. It's so pretty! Purple is my favorite color - there is just something about it that speaks to me. This is a really lovely wreath you made, you did a great job on it.

    ~Sheri

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...