Bloggintresserade

fredag 19 september 2014

Älskade september...


September är en månad som står mig varmt om hjärtat, har alltid älskat denna höstmånad…
Visst är maj underbar med allt som spritter och grönskar, fågelkvitter och en hel lång skön sommar som bara ligger där framme och väntar, men september är nog mer jag…


Älskar de disiga och tysta morgnarna, sommarstressen har lagt sig, det ligger ett lugn i luften och 
moder natur förbereder sig med en gäsp och låter snart allt gå i välbehövlig vila…


Solens strålar börjar värma så smått, fåren betar lite längre bort och en ny dag gryr…


Ja ibland lönar det sig att vara uppe med tuppen och mina grannar är nog vid det här laget ganska vana att se mig iklädd vit morgonrock och foppatofflor ute på ängarna som en vandrande vålnad med kameran i högsta hugg - det gäller ju att fånga ljuset och morgonstunden!
För den har faktiskt guld i mund som man säger…

En riktigt skön fredagskväll 
önskar jag er!

47 kommentarer:

  1. Åhh så ljuvliga bilder ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Helt magiskt.
    Ha den bästa helgen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du...bara en vanlig morgon på ön...
      Kram på dig!
      Titti

      Radera
  3. Lovely early September morning images Titti - you are right nature is closing down and preparing to rest. We too need a break from all the garden chores - our seasonal cycle rolls on.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes now we take a rest...
      Take care Rosemary,
      Titti

      Radera
  4. Super with the fog.

    Greetings,
    Filip

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Filip! Thank´s for your sweet comment....
      Love Titti

      Radera
  5. Men gud så underbara bilder :-) Fb bilden vara alltså bara en liten teaser+ Har du fler?
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack Catarina! Jo det finns fler bilder...kul att du gillar dom!
      Kram,
      Titti

      Radera
  6. For en flott morgenstund du viser oss i dag.
    Slike herlige øyeblikk er gull verdt å forevige.
    RIktig god helg til deg.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar bilderna Marit...ja det är en fin tid nu! Härliga september!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  7. Som du fotograferar Titti!!! Underbart! Ja, jag njuter också av denna smått magiska månad! Efter denna fina sommar trodde man aldrig solskenet kunde hålla i sig. 24 grader har vi haft i södern idag. Njut helgen!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har varit en fantastisk månad...otroligt! Tack snälla fina du för den söta kommentaren...jag blir såååå glad!
      Kram på dig!

      Radera
  8. Åh så trollskt och vackert. Jag ser dig där ute med foppatofflorna... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ingen vacker syn på ängen kan jag säga, morgonrock o foppatofflor ha ha!
      Det får man bjuda på...
      Kram på dig!
      Titti

      Radera
  9. Så oerhört vackra naturbilder du visar! Och visst är det något speciellt med morgonljuset.
    Precis som Pia fick jag en bild av dig med morgonrock och foppa!

    Trevlig helg!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm...ja jag borde kanske ta en bild av mig själv där ute på ängen ha ha! Ingen vacker syn kan jag meddela!
      Blir så glad att du gillar bilderna dock, det värmer...
      Kramis,
      Titti

      Radera
  10. Titti, I like the colors in these photographs so very much. This afternoon, before the sun set, I was playing around with a bunch of my skeins of yarn, trying to figure out which I wished to combine for my next project. I made up several color collections, and then set them aside. Sometimes my original enthusiasm does not seem so great when daylight returns.

    And now...I see your pictures and think that one of my combinations just need a bit of fine tuning to be a good mix.

    Many thanks! Happy weekend to you. Having been off yesterday and today, I will be returning to work tomorrow and Sunday. NYC looks quite beautiful in late September.

    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh I´m so happy if I could give you some inspiration Frances!
      Of course NYC looks beautiful this month...It´s a pleasure to follow your blog and see all pictures from the lovely (and big) city!
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  11. Hi Titti,

    Love the beautiful photos taken in the fog - an air of mystery.
    Happy weekend
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Carolyn, I´m so happy you like the pictures!
      Hug,
      Titti

      Radera
  12. Vackert, med dimman och spindelnäten. Våra
    grannar har blivit ganska luttrade också, om jag
    ålar fram för och få rätta vinkeln blinkar dom inte
    ens. Bara när jag reste Hugos tält i trädgården, då kom
    faktiskt en och undrade vad jag höll på med.
    Ha en bra lördag
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja det är nog så att dom är luttrade vid det här laget, grannarna!
      Ha en fortsatt skön söndag...
      Kram Titti

      Radera
  13. Vilken magiskt vacker morgon och vilka fantastiskt vackra bilder du bjuder på Titti !
    Jag gillar också hösten med lugnet när allt går till vila.
    Ha det så gott och trevlig helg !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack för din fina kommentar och gulliga ord...dom värmer ska du veta!
      Kram Titti

      Radera
  14. Tänk jag håller helt med dig , älskar september mer och mer , det är då man skulle vara ledig och bara njuta av de vackra dagarna. I skolans värld är det oftast väldigt mycket att göra i september i allafall i början men man får som sagt passa på att njuta av varje ledig stund !
    Underbara bilder du bjuder på som vanligt ;)
    Ha en fin lördag !
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en underskattad månad, september men guuu vad jag älskar den! Lugnet här på ön är fantastiskt efter en hektisk turistsommar och nu kan man njuta av stillheten och naturen...
      Kram Titti

      Radera
  15. Du är en duktig fotograf ;)....härliga bilder...och jag gillar också hösten;)
    Trevlig helg!
    Kramis bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så glad jag blir! Det var en fin komplimang, tusen tack!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  16. Oj så vackert! Vilket luuuugn....
    Förstår din förtjusning, höll själv på att köra av vägen häromdagen då solen o dimman spelade skådespel över ängen jag for förbi.
    Ha det så lugnt o mysigt du kan, Trevlig vecka, Kram Ewa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja håll i ratten ordentligt! Ja nu är det både magiska morgnar och kvällar...fantastiskt vackert! Sen kommer den mindre vackra novembermånaden...men det går väl det med...
      Kram Titti

      Radera
  17. Mmm vad vackert och jag älskar september.
    Dagarna är så finta att man vill aldrig att de skall ta slut.
    Super fina bilder.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, så glad jag blir för din fina kommentar!
      Varm kram till dig!

      Radera
  18. Just i år kan jag också älska september. Det har ju varit så fint. Dimmiga morgnar med daggiga spindelnät och varma soliga dagar.
    Vackra bilder!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Vilka fantastiska bilder!
    Nu börjar det bästa, september är inkörsporten till hösten och vintern som jag tycker allra bäst om, sen vänder det och går nedåt, men jag håller på att vänja mig vid vår och sommar!!! Det är rätt bekvämt med sommaren, trots allt!
    Förra hösten var otroligt vacker här! Hoppas det blir så igen.
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna månad är verkligen underbar...visst är det skönt med sommar och sol men bäst är vår och höst!
      Tack för din söta kommentar Agneta...
      Kram Titti

      Radera
  20. Titti, what fantastic september pictures!!!
    A wonderful sunny sunday
    Elisabeth

    SvaraRadera
  21. Precis så! Kunde varit mina ord om september. Vilka underbart vackra bilder du tagit med. Ha en fin söndag, kram Katta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för din rara kommentar...då är vi två som gillar september!
      Ha en skön söndag...
      Kram Titti

      Radera
  22. Underbara bilder från dej,
    och visst är det Vackert nu på Hösten,
    Fin Söndag till dej
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  23. Underbara bilder!
    Ja, man vill vandra in i dem, vara där en stund. Härligt!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du...så fina ord du skriver!
      Kram Titti

      Radera
  24. Ja, september är ju vår månad, eller hur! (eller du kanske fyller i slutet av augusti förstås?)
    Jag är ju egentligen en vårmänniska, men jag uppskattar mer och mer hösten, ju äldre jag blir, och september är ju oftast både solig och skön också, och färgerna är ju vackra! Så ja, jag gillar verkligen september jag med ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt i september fyller jag...en bra månad på flera sätt :)
      Ja man uppskattar verkligen hösten ju äldre man blir...det är nog så...
      Varm kram Titti

      Radera
  25. September är min favoritmånad, hösten är min säsong, höstbarn som jag är :)
    Ha det gott! Kram Ulrika

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...