Bloggintresserade

söndag 21 september 2014

Jag fortsätter att drömma ett tag till...


Högst upp på min önskelista står det ett större orangeri/växthus…jag tror faktiskt inte mitt gamla vingliga växthus håller en vinter till faktiskt. Gamla fönster har jag köpt på mig så nu återstår bara en hel del annat praktiskt också för att allt ska komma på plats! Puh, massor av jobb med andra ord!
Så jag fortsätter att drömma ett tag till...


Nåja, jag vet hur det ska se ut och förebilden är min goda väns orangeri som jag brukar "låna"ibland bara för mitt eget höga nöjes skull…fanns det inte ett slott som hette Makalös? Ja då är detta verkligen växthuset Makalös! Hade jag detta växthus skulle jag varken ha tid att sova eller arbeta, jag skulle förmodligen bara sitta där inne och njuta av allt, dag som natt…





Tänk att kunna kura in sig i täcket i den gamla franska gungstolen, vila en stund, 
känna doften av örter och rosor…






Ja jag fortsätter att drömma ett tag till…

22 kommentarer:

  1. Vilket underbart projekt att gå och drömma om! Jag skulle inte heller ha något emot ett orangeri :) Inspirerande och vackra bilder som vanligt! Ha en härlig vecka, kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer med när jag ser dina fina bilder. Mitt växthus är inte så stort (får ju inte plats med ett större) Det får nog duga åt mig. Men drömma kan man ju göra.
    Ha en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Helt fantastisk vakre bilder, Titti!

    Ha en fin søndagskveld!
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  4. Dear Titti!
    What a wonderful but also very expensive dream your greenhouse!
    I hope your dream comes true!!!!
    Happy sunday evening!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  5. Hej Titti! Vilken vacker plats! Och inspirerande foton förstås!
    Vi är nöjda med vårt växthus men mannen planerar för ett orangeri. Dels för att vi också har en massa gamla vackra fönster sparade men också för att vi snart vuxit ur växthuset.
    Önskar dig en fin kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Å, jag vill också ha ett:) Vilka bilder du visar, blir helt ha-galen:) Den drömmen har jag också, inte i denna trädgården, men kanske på landet.
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Halloj!
    Åh vilket underbart ställe, förstår att du trivs där :O)
    Vackra bilder och jag skulle inte tacka nej till gungstolen!!
    Önskar dig en fin start på veckan Kram Arja

    SvaraRadera
  8. Life is a dream, dream on...jaaa jag drömmer då verkligen om ett orangeri eller ett växthus, men just nu känner jag för att emigrera, såg bilder med snö idag uppifrån Kiruna...
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder!
    Håll drömmen vid liv! :)
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  10. Japp, jag håller med dig, jag hade också tillbringat all vaken tid där. Otroligt vackert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Helt fantastiska bilder och tror nog din dröm blir verklighet också.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Vilken dröm...så läckert med ett orangeri av gamla fönster...de är verkligen en dröm det!

    Ha det gott och trevlig vecka! Kram :)

    SvaraRadera
  13. soooo schöne dekoration!!! ich liebe den alten stuhl!!! liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  14. Klart man måste få drömma...jag drömmer om ett orangeri/växthus jag också...står högst upp på min önskelista...en vacker dag kanske drömmen slår in, vem vet ;)
    God natt
    Bia

    SvaraRadera
  15. Vad härligt att kunna få "låna" ett så fint växthus: Underbara detaljer! Förstår att du drömmer om ett sånt/ Kram Titti

    SvaraRadera
  16. Hope that your dreams come true Titti♡

    SvaraRadera
  17. Titti,
    your Picutures are so beautyful!!!

    Tina

    SvaraRadera
  18. Du glömmer en säng, man måste ha en säng i ett orangeri för alla underbara tupplurar man ska unna sig. :-)

    SvaraRadera
  19. Hej Titti!
    Jag njuter av dina fina växthusbilder, och det är nog inte bara du som vill ha ett växthus, jag har tjatat om det i många år nu!
    Ha en fin vecka
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  20. Så fina bilder på detta underbara orangeri....och så vacker inredning! Kuddvaren, Pallen Åhh
    Kram Eva

    SvaraRadera
  21. Tror många i bloggvärlden får stora pupiller när man säger växthus eller orangeri, det framkallar drömmar, eller hur? Och vi är nog flera som ruvar på en trave fönster, alltid en början!
    Bilderna är så otroliga och jag kan riktigt känna hur det skulle vara att sitta där i gungstolen. Vilket drömställe!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...