Bloggintresserade

tisdag 28 oktober 2014

Ommöblering och efterlysning!


Jag skulle bara flytta en lampa…och ja sen blev det så att jag möblerade om hela huset! Så kan det gå och nog blev det städat och fint bakom varje vrå när man drar runt med allt! Nu är det bara städning av sovrummet kvar sen känns det som om den efterlängtade och välbehövliga höststädning är klar, tack vare att jag bara skulle flytta en lampa!


När man ändå var i farten att städa och möblera om så känns det skönt att rensa lite i röran också…
Så nu blev det massor av saker över igen som ska in i garderoben. En gråmulen novemberdag ska jag ta tag i den biten. Kasta det som är trasigt, skänka en hel del till Röda Korset och sälja av mycket också. Det är hög tid att få ordning där nu så att jag förhoppningsvis hittar mina julsaker innan jul!


När jag förtvivlat försökte få in allt som blivit "över" i garderoben fick jag syn på en stor låda det stod Maria på! Så nu passar jag på att göra en liten efterlysning av Maria från Dalarna som mailade mig och ville köpa lite saker av mig i våras. Vi plockade ihop en låda men sen var det lite körigt med konfirmationer och sommarlov och jag tappade sen tyvärr bort din mailadress…
Så Maria (som bakade så underbart gott tunnbröd) OM du läser det här och fortfarande är intresserad av sakerna så hör av dig! Maila mig, din stora låda är kvar och jag måste verkligen börja rensa...

Nu är det hög tid att ta tag i dagen!

Varm kram,
Titti

58 kommentarer:

  1. Hej Titti!!
    Åh vad jag känner igen mig.... en lampa eller en ljusstake kan göra att det blir ett helt nytt rum:))
    Fast vissa ställen i huset har sett precis likadana ut i ett par år...en sjal som ligger på en pall ligger kvar precis likadant som den gjorde för minst ett år sedan. Klart att jag skakar den och luftar den med jämna mellanrum, men den har liksom sin plats där:)))
    Hoppas Maria ser det här och får sina saker,bättre sent än aldrig...;))

    Idag är det höst, grått och duggregn,blött sådant, men en temperatur på ca 12 grader gör att det känns riktigt gott ändå.

    Ha en fin dag!!
    kram lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, känner igen det där...vissa saker KAN man inte flytta på. Dom har funnit sin plats och trivs där, märkligt, och vissa saker kan man flytta på 100 gånger och ändå känns det inte bra!
      Ja varmt och skönt har det varit denna vecka, men nu väntar visst kyligare vindar på ingång...
      Ha en fin kväll Lisa!
      Titti

      Radera
  2. Känner igen mig i det där "skulle bara flytta...":-). Antar att det är det som kallas flow. Efter en rensning känns det som att man blivit av med en stor, tung ryggsäck och att man gjort något riktigt bra, både för andra och för sig själv. Sitter och funderar på min egen garderob nu, men det får nog bli en gråmulen novemberdag;-).

    Fortsatt fin dag!

    Kram Eva

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det...FLOW...det är det nog vad det kallas, och vissa dagar stämmer ingenting och man kan stå med en kruka i 3 timmar och den passar ingenstans hi hi! Hoppas vi får fler dagar med just lite skön flow, det behövs...
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  3. ååå härligt Titti!!! Säg till om du ska ha lite försäljning....visst ha jag köpstopp men.....Ha det bäst kram från maja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart Maja! Har du lust att tillbringa en stund i "ge-bort-slänga-skänka-sälja" högen av saker så vet du att du är mer än välkommen...något speciellt du är ute efter? Hör av dig!
      Ja köpstopp är nog bara förnamnet snart hi hi...
      Kram till dig Maja så hörs vi,
      Titti

      Radera
  4. Det är så skönt när man får såna ryck!
    Och bara tokröjer=)) Du får gärna komma hem till mig och fortsätta, hehe.
    Vackra bilder i mittenbilden!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja jösses TÄNK att få komma hem till dig och tokröja, bland alla dina fina saker! Ja då fick jag väl ta en trailer hem till Öland sen hi hi...
      Stor kram,
      Titti

      Radera
  5. Proactive lamp lights the way! ;-)
    Beautiful autumn make-over, Titti.
    Hugs,
    Merisi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Merisi! I´m so happy for your sweet comment...
      Warmly,
      Titti

      Radera
  6. Kan både bli rörigt och jättebra ibland när man städar sådär.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet ha ha, jag kan verkligen röra till det! Tro mig! Saker överallt och man tror att man aldrig kommer att få någon ordning igen...men sen så...
      Jobbigt men välbehövligt dock!
      Varm höstkram till dig,
      Titti

      Radera
  7. tolle dekoration!!! ich liebe die alte dose mit der pflanze!!! danke für die tollen bilder und inspirationen!!! einen schönen dienstag wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  8. Vad spännande om du får tag i din Maria.
    Även här har det gjorts litet utrensning i skåp och lådor. Skönt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att ta tag i skåp och lådor, ack vad man sparar på sig!
      Tack för din fina kommentar...
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  9. The result is dreamy!
    Happy day dear Titti!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for your warm words Geli...
      Love, Titti

      Radera
  10. Oj, det var en lampa till att sätta igång, det måste kännas jätteskönt och roligt! Jag sade just till mannen min igår att här går svårligen att möblera om, jag vet inte varför, men det går liksom inte, det får vara som det är.......Men det hade varit väldigt roligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen så är det här med, tro mig! Små rum, många fönster och det är allt annat än lättmöblerat men ibland räcker det att bara flytta en lampa, en stol, några saker för att allt ska kännas nytt...
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  11. Här behöver det också röjas.....väntar bara på att släpvagnen ska fixas...bromsarna funkar inte riktigt. Och då ska mycket saker slängas...tänk vad mycket man sparar på sej. Möblera om i vardagsrummet skulle jag också vilja göra, men det får vänta tills vi har tapetserat där (när nu det blir av, haha)...ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja huuu vad man sparar, fattar inte...många bra-att-ha saker som aldrig blir använda! Nä det ska bort nu, det bara tar plats och kul om någon annan blir glad för det!
      Kram på dig,
      Titti

      Radera
  12. Ok, då ska jag flytta en lampa, för höststädat
    och fint vill jag ha också. Får se om det funkar
    här. Det där med försäljning låter spännande, jag
    vet ju hur fina saker du sålt förut.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja testa ha ha! Helt plötsligt har du ett nytt hem som i ett trollslag! Näe men det gör mycket att flytta runt lite saker...och min garderobsrensning ja, kanske skulle man sälja lite täcken på bloggen, vem vet?!
      Kram på dig,
      Titti

      Radera
  13. Det är ju bra når det är så enkelt att börja möblera om. Hos mig går det inte att flytta så mycket och tur är ju det jag får inte bära så tungt.
    Skönt att du känner dig piggare av det du gjort
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får komma och hjälpa dig Meta! Jag är van att kånka runt tunga möbler hi hi...
      Ja nog var jag pigg och alert när jag började men nu känns min rensning ganska så tröttande! Det är mycket att rensa och slänga...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  14. Ja tänk vad en lampa kan ställa till det med, till det bättre hoppas jag. Här kan jag dra igång med ommöbleringar men ibland slutar det med tur och retur för hela möblemanget. Vid det här laget har jag nog prövat allt!
    Idag har jag sorterat papper och ringt de samtal jag borde för länge sedan, men hittat på annat för att slippa, jobbigt men så befriande när det är över. Axlarna har åkt ner!
    Vi får hoppas att Maria ser efterlysningen.

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland drar man igång alldeles för stora projekt, jag vet! Låter härligt med dina axlar och att pappershögarna är sorterade nu, jag skulle behöva det också!
      Varmaste kramen till dig,
      Titti

      Radera
  15. Hej Titti,

    because of some family issues, i have not react for a long time..i am so sorry:)
    I admire your courage to move and remove in your room...a new start and much more room...
    Have a nice autumn week.

    Hug,
    Eefie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi Eefie! I have missed you...I hope everything is ok with you now.
      Take care!
      Warmly,
      Titti

      Radera
  16. Så härligt att ha kommit igång och nästan vara klar med höststädningen , ja tänk vad en lampa kan orsaka :)
    Jag ligger verkligen efter med det mesta i hemmet nu känns det som men på fredag...då ska jag på´t :) och jag tror till och med att jag skulle få lite hjälp också - härligt !
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med lite hjälp i höstrensningen och städningen! Det behövs och nog skulle jag behöva en lite hustomte också hi hi...
      Ha en fortsatt härlig höstvecka!
      Kram Titti

      Radera
  17. Gøy å møblere om i huset, og godt å kvitte seg med noen ting også.
    Har akkurat ryddet ut masse selv. Akkurat som det blir lettere å puste når
    man får renset vekk endel unødvendige ting.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt Marit! Det blir liksom lättare att andas på något konstigt vis...ja jag är inte färdig än, detta kommer att ta tid, puh! Ha en skön vecka, ta hand om dig...
      Kram,
      Titti

      Radera
  18. I love all that autumn brings to us, beautiful photography.
    Rosemary

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! Your sweet comment make me so happy!
      Love,
      Titti

      Radera
  19. Titti, i enjoyed seeing this post's lovely photographs and also reading your thoughts about making some seasonal adjustments to what is in your home. From the prior comments and my own thoughts, it seems that you are not unique in ths seasonal rearrangement.

    Myself...well, i have done a bit of a clearing out, and made some donations to the neighborhood thrift shop. As I gaze around, lifting my eyes from the laptop, it's clear to me that I've got lots more potential clearing to do.

    Thank you for reminding and inspiring. xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, its time for clearing, that´s for sure! I have collected too many thing´s during the years now, too much...
      I guess I have some boring weeks ahead doing this :)
      Have a cozy evening and thank´s for your sweet comment Frances.
      Love, Titti

      Radera
  20. Anonym10:54

    Vad vackra bilder du bjuder på! Själv borde jag verkligen ta tag i höststädningen också :)

    Nu har jag knåpat ihop ett inlägg om trädgårdar i Skottland, hoppas du hittar nåt av intresse:)

    Kram!

    www.scottishmoments.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj härligt, trädgårdar i Skottland! Jag kastar mig raskt in på din blogg, spännande!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  21. Skønne billeder og tekst som altid Titti. :-)
    God uge til dig
    Kram
    Birgitte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla Birgitte! Så roligt att du tar dig tid att kika in till mig...
      Varm kram, Titti

      Radera
  22. Ja när men väl börjar rota vet man aldrig hur det slutar! Skönt att gā igenom grejar ibland. Det kanske kan finnas något som någon annan kan få njuta av. Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det så, man samlar och samlar...mycket som kan vara bra att ha tänker man oftast, men nu är det bra!
      Man hittar en hel del fint som man glömt bort också :)
      Varm höstkram,
      Titti

      Radera
  23. I love the clarity of your photos, so simple but so beautiful - this could only be Sweden! We shall be over next summer - perhaps we will be able to visit Oland on our small boat- it looks very pretty. Good to meet you.

    SvaraRadera
  24. Jag känner igen mig lite i ditt beskrivande!
    Så fint det ser ut på bilderna, skönt att få det höststädat också, borde också...
    Ha det så gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
  25. Det vore så himla roligt att möblera om! Förr i mitt gamla boende gjorde jag det lite då och då men nu bor vi i ett hus från 1950 och det finns inga valmöjligheter någonstans... Det verkar som om de byggde hus förr och tänkte att :soffan ska stå där, sängen där och matbordet där... Hmmm! Så här möbleras inte huset om för att jag flyttar en lampa inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det med vissa hus, allt har sin plats och det går baske mig inte att möblera om! Du får göra andra roliga saker istället hi hi...
      Tack för din fina kommentar!
      Kram Titti

      Radera
  26. Ha ha det där känner jag igen. Katten på råttan och råttan på repet....
    Blir alltid så glad av dina kommentarer.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp precis så är det Annika, jag vet!
      Ha en skön dag!
      Titti

      Radera
  27. Man vad duktig du är! Båda städa, möblera om och rensa... Det är inte illa :)
    När man gjort ett sånt race brukar det kännas så himla skönt!

    Hur nyfiken blir man inte på vad som kan finnas i den låda ;)

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  28. Jag blir så impad av energin att möblera om, jag är nog en trkmånsa för jag gör det jättesällan! Fast nu är vi nyinflyttade i ett nyrenoverat hus, så jag har fullt upp med första omgången möblering, så att säga... ;) Kramar till dig!!

    SvaraRadera
  29. Hi hi- ja der kjenner jeg meg igjen også :) Men det er da så gøy !

    Takk for alle koselige ord hos meg og at du følger med meg i det nye :)

    God kveld klem Monica

    SvaraRadera
  30. hehe oh I know what you mean !! but afterwards it feels so good to have gone right through the house ....Gail x

    SvaraRadera
  31. Beautiful photo's Titti! Have a lovely weekend!

    Madelief x

    SvaraRadera
  32. Hihi det där känner jag igen :) Jag skulle egentligen ha fixat framsidan till vårt hus i somras men när jag fick ett gäng humleplantor av svägerskan som passade så bra invid växthuset så körde jag igång med köksträdgården med allt som hör det till istället, puh!! Herregud det är ju helt sjukt men men... :)

    Vackra foton!

    Många helgkramar aka

    SvaraRadera
  33. Ja...du sier noe!...hvor lett er det ikke når en setter igang på et sted...plutselig er alt forandret:)
    Nydelige stillben...love it:))
    Ønsker god helg:)

    SvaraRadera
  34. Beautiful and calming images of autumn in the house. Happy weekend, Titti!

    xoxo
    Poppy

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...