Bloggintresserade

fredag 31 oktober 2014

Skogsprojekt och semesterplaner...


Ännu en vecka som gått som ryk och drag och ibland undrar jag om jag möjligen fått tag på en klocka som går mycket fortare än andras, men när så är det nog inte…har man kul så går tiden fort och denna vecka har varit väldigt innehållsrik med allt från ett skogsprojekt djupt inne i de småländska skogarna till att planera in vart man ska ta med sig sin resväska nästa år!
Jag gillar ju god mat, små byar på landsbygden...lugn och ro, har ni några bra tips? Ja allt från norra Norge till Yttre Mongoliet är intressant!
Kanske skulle man slå till och semestra på sin egna ö? Boka in sig en vecka på någon camping med både grill och luftmadrass…ja jag vet inte, är ju inte mycket för vare sig campingliv eller husvagn och jag misstänker starkt att det troligen kostar lika mycket som en bättre utlandsresa!


Nog om detta, nu tar vi en skön kväll och njuter av ledigheten som stundar!

Kram till er alla,
Titti

20 kommentarer:

  1. Att planera semestern då kan det bli en massa som dyker upp och vad ska man välja. Välkommen till Tokarp i Jönköping. Ännu ett tips.
    Önskar dig en skön hel
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Och ett BRA tips Meta! Jag vill se mer av Sverige så Tokarp låter perfekt...tack snälla du!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Hej Titti!
    Underbara foton denna dag med, du är bäst!!!
    Semesterplanering, min stora favorit!! Vi ska till Kanarieöarna en sväng i vinter, bland annat ska vi bo på en alldeles underbar gammal herrgård på nordöstra Gran Canaria belägen i en apelsinodling, omgivna av berg och dalar.Makalöst vackert! Vi längtar dit igen! Annars är en favorit för mig Mallorca, älskar den ön handlöst. Så många mysiga byar!
    Jag surfar just nu på England samt Grekland. Funderar på en majtur till ngt av ställena.
    Ja södra England blir ett annat tips. Eller varför inte Goa, Indien om ni tänker er en vintertur? Fantastisk mat, kultur, shopping, stränder etc. Over & out!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj Anna! Mallorca har jag inte varit på...det var ett bra tips men nog lutar det åt England i maj...ja jag vet inte! Attans kul med sköna tips!
      Goa i vinter låter ju inte heller dumt...jag litar på dig!
      Kramis,
      Titti

      Radera
  4. Mmm njutningsfulla bilder. Semester på Öland är väl inte så dumt, bara det inte är i värsta turistsäsongen.
    Undras vad du pysslar med i de djupa skogarna?
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja VAD gör Titti i de djupa småländska skogarna??! Och jag undviker absolut värsta turistsäsongen, med andra ord får jag campa i november!
      Kram,
      Titti

      Radera
  5. Spännande det låter:) Skogsprojekt, nu blir jag nyfiken:)
    Varför inte åka till Kroatien, där finns både mysiga byar och god mat:). Inte så billigt dock, det är ju inget hett chartermål precis.
    Ha en fin kväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Kroatien ja, har bara hört gott om detta resmål! Spar detta till min lista Maria...
      Kram och skön kväll på dig!
      Titti

      Radera
  6. hallo, titti, es sieht sehr gemütlich bei ihnen aus, liebe grüße von angie

    SvaraRadera
  7. Pretty photos today and good luck with your vacation plans! xo Karen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s for your sweet comment Beatrice Euphemie!
      Warmly, Titti

      Radera
  8. Det finns så många fina platser, både i Sverige och utomlands. Men vid den här årstiden kanske det blir till ett varmare ställe. Annars är jag väldigt förtjust i Danmark. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danmark är fint...alla årstider! Bra tips där...
      Kram,
      Titti

      Radera
  9. Skogsprojekt, kan det hänga ihop med snyggingen
    som ska öppna webb-butik.... Spännande lät det i
    alla fall. Roligt och planera resa, jag är dålig på och
    ge råd eftersom jag inte gärna flyger.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ja du hade faktiskt nästan rätt, hon var med på skogsprojektet men inte just med webbutiken sin...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  10. Titti, I was on Norway on holiday.... it is many years ago. North is beautiful sea, nature, sea, nature...... I think Iceland is beautiful for me. And your fotos of Öland is very nice, but september, I think. You have sea .....so beautiful.....
    You like south sea....
    Have a nice weekend!
    Jarka

    SvaraRadera
  11. Åk till Ebeltoft i Danmark, det är ett helt underbart ställe! Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. I år har vi både bilar i England och varit till Kroatien. I vår ska vi till Amsterdam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh bilat i England står högt på önskelistan men det är det där med vänstertrafiken...puh!
      Kram,
      Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...