Bloggintresserade

lördag 1 november 2014

Saknad...


I dag för exakt 1 år sen gick min älskade mamma hastigt och oväntat bort. Det har nog inte gått en dag utan jag har tänkt på henne, jag saknar henne så ofantligt mycket och på något konstigt vis känns det som om en liten bit av mig själv försvann med henne, själen fick sig ett litet tomrum av saknad och som fortfarande gör ganska så ont.
Den här lappen hittade jag i en bok efter mamma, jag skrev den nog när jag var 7-8 år och hon sparade den i alla år…jag hoppas den betydde mycket för henne.
Och nu betyder den här lilla lappen som jag skrev med spretig handstil till henne väldigt mycket för mig, ett kärt minne...


Den här rosen är till dig bästa mamma, jag saknar dig så…

47 kommentarer:

  1. Säkert betydde den jättemycket eftersom hon sparat den så. Kans förstå att du saknar din mamma. Min finns kvar och det är jag så glad över. Fin helg!

    SvaraRadera
  2. Åh, Titti, sitter här och blir alldeles tårfylld. Har precis varit på kyrkogården och tänt ljus för nära och kära. Blir påmind om hur viktigt det är att vårda dem man har omkring sig i sitt liv, att det finaste vi har bara är till låns.

    Varm kram till dig./Eva

    SvaraRadera
  3. Åh Titti så fint du skriver om din mamma och din saknad efter henne! Jag kan inte föreställa mig ett liv utan min mamma så jag kan verkligen förstå din saknad. Jag tror hon är stolt över dig och håller ett öga på dig. Jag har svårt att föreställa mig att människor som betytt så mkt för en bara skulle försvinna ifrån oss för alltid vid döden.
    Rosbilden är magisk och din mamma skulle nog älska den!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vad fint och härligt bevarat minne den lilla lappen är... skriven med kärlek! Den hade nog en speciell plats i din mammas hjärta!

    Varma kramar till dig!
    Marie

    SvaraRadera
  5. Dear Titti,
    I'm so sorry about that! I feel with you, losing a loved person allways is very hard! The notice, that you found was certainly important for your mother! You realize how much she loves you!
    I embrace you, Barbara

    SvaraRadera
  6. Så ledsamt för dig, jobbigt att förlora en förälder. Viktigt med de där minnena. Nu ska vi till gravarna och sätta ett ljus på svärmors grav, hon dog i cancer för 3 år sedan. Styrkekram till dig, Suss

    SvaraRadera
  7. Det är tungt och jobbigt när man förlorar sina föräldrar. Det var ett fint minne som du sparat.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. Fint att hon sparade lappen i alla år, då måste den ha varit viktig.
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  9. En stor varm kram till dig, Titti! Så vackert att ha den där lilla fina lappen kvar.

    SvaraRadera
  10. Å så fint du skriver om din mamma. Vilket fint minne. Förstår att du saknar henne oerhört mycket.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  11. Anonym19:30

    A big hug for you Titi!
    Nico

    SvaraRadera
  12. Älskade vän! Så underbart fint att din mamma sparat denna söta lapp du skrev en gång till henne. Förstår din saknad

    Varm Kram Eva<3

    SvaraRadera
  13. Så fint och kärleksfullt du beskriver saknaden efter din älskade mamma.
    Själv har jag turen att ha min mamma fortfarande här i livet. Och tanken på att hon en dag inte finns här i livet, känns outhärdligt.
    Är övertygad om att din mamma ler där hon nu är och gläds över den vackra rosen ♥
    Varma kramar / Anneli

    SvaraRadera
  14. Åhh... så skjønt og vemodig å finne den lappen. Men likevel så fint at den lappen fremdeles finnes og den har gledet din mamma mange ganger <3 Vi vil jo helst ha våre nære og kjære her hos oss, men jeg tror de er innom oss stadig vekk fra der de er. Fie barnebarnet mitt på tre år sa her for en måned tilbake at farfar er død og han sier gå å leke på rommet mitt - han kommer fra og hun peker på vaskerommet, han har på seg blå genser. Hun fortsatte å fortelle ting som var typisk han og hun er jo oppvokst med bessebass min Finn fra hun ble født.
    Så det jeg skal frem til er - be om tegn så kan det godt tenkes at du får det, det er koselig det også :)

    Gode klemmer fra Monica

    SvaraRadera
  15. Titti, I must cry....rose is very beautiful and mama is smile. Sorry, my english bad.
    Embrace! Jarka

    SvaraRadera
  16. Så gulligt av dig att du en gång skrev de orden och vackert av din mamma att spara lappen. Den betydde säkert mycket för henne, liksom den nu gör för dig. Jag blir så berörd av ditt inlägg om din mamma och den sista bilden.

    Varma tankar till dig.
    Cia

    SvaraRadera
  17. Det är alltid jobbigt att mista någon närstående och speciellt när det är ens föräldrar.
    Tycker väldigt mycket om din fina tolkning med rosen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  18. Så fint sagt , påminner mig om att uppskatta mina egna föräldrar än mer så länge man har varandra ! Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Åhh kära du, vilket fint minne du har att spara, vilken fin liten lapp du har skrivit till din mamma....man får vara glad att man har sina föräldrar kvar i livet, men mina börjar bli lite dåliga...pappa fick en stroke för ett år sedan och mamma har haft cancer,,,också för ett år sedan....för att ha varit friska ,så på ett år gick det fort....ha en fin fortsatt helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  20. thinking of you today

    SvaraRadera
  21. Å så vackert! Både din lilla fina lapp som mamma sparat i många år och den fina bilden.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  22. ♥♥♥

    Klem Bente

    SvaraRadera
  23. Titti, you've written this beautifully. xo

    SvaraRadera
  24. Det är klart att den betydde mycket! Precis som den gör för dig.
    Saknaden och det där med att det fattas en bit känner jag igen.
    Fint skrivet av dig!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  25. Så sött med lappen, det var ett så fint
    inlägg till din mamma. Mista en förälder är
    tungt.
    Stor kram till dig/AM

    SvaraRadera
  26. Åhhhh! Vad fint...Ja tänk vad man tar för givet. Jag måste absolut åka och hälsa på min mamma idag. Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
  27. Jag förstår dej och önskar jag kunde säja; tiden läker alla sår,men riktigt så enkelt är det inte. Min älskade mamma gick bort för dryg 9 år sedan 90 år gammal, det var dags. Fortfarande saknar jag henne varje dag. Ibland gråter jag fortfarande av längtan, men ju längre tdien går ju mer ser jag alla de ljusa sidorna och de ljusa minnena och de hjälper. Sköt om dej!

    SvaraRadera
  28. Ååå beklagar, vilken fin lapp. Måste ha betytt mycket!
    Så fin bild också, vackert allt ihop!
    Kram Ewa

    SvaraRadera
  29. Vad gulligt skrivit. Så kul det är att hitta de där grejerna man gjorde som liten, nu när man är vuxen förstår man hur mycket det var värt för den som fick det. Det är härligt att du har fina minnen kvar av din mamma. Ett år har gått och det sägs att det är det jobbigaste året i sorg. Önskar dig en skön söndag och att du får fina minnesvärda år framöver också. jag vet att bet kommer att bli så mina, båda föräldrar är borta.
    Ha en fin söndag
    kram Meta

    SvaraRadera
  30. Dearest Titti - Thinking of you and sending you a warm hug♡

    SvaraRadera
  31. Kul att du tittat in hos mig och jag hoppas att du gör det fler gånger. Nu har jag varit inne hos dig och läst och du har så fina bilder. Det där med små lappar känner jag igen - jag har sparat små meddelanden som mina barn skrivit när de var yngre.
    Såg att du har instagram - så nu har jag lagt mig som följare där - agni48.
    Må så gott och ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  32. Ja vi kommer alltid att minnas de våra och det där lilla som betyder så mycket, håll hårt i lappen / Kram Anna

    SvaraRadera
  33. Oh dear Titti!
    I know how you feel ...
    I lost my Dad when I was 5 and my brother 1!!!
    I hope you are not so sad and I wish you a happy next week!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  34. Loving thoughts to you....
    Kari

    SvaraRadera
  35. Så gulligt med lappen och så fint skrivit!
    Vet hur det känns att saka sina mor, fast det har gått fyra år sedan min mor gick bort så kan jag ibland tänka ...nej, nu skall jag ringa mor och fråga henne om något...
    Önskar dig en fin start på novemberveckan!
    Varma kramar Raina

    SvaraRadera
  36. Anonym08:55

    I know the feeling...I lost my mom 3 years ago (and my lovely brother 4 months later). With losing my mom I was no longer a child of...(my father died 10 years ago). You are the next generation, there's no 'umbrello' anymore to 'protect' you.
    I'm wishing you lots of strength to give this a place, how long it may take to find this place doesn't matter...Beautiful memories will help, like these...
    Hugs, Peetje

    SvaraRadera
  37. Meen så gulligt skrivet och så härligt att hon sparat lappen och tittat på den ofta! Den betydde säkerligen mycket för henne! kram :)

    SvaraRadera
  38. Å ja, det savnet forsvinner nok aldri......... Jeg mista min herlige mamma for 29 år siden, det er stadig ting jeg gjerne skulle ha fortalt henne.......
    Så søtt med den lappen, små viktige minner.
    Heldige vi som har hatt en sånn mamma som vi savner!
    Ha en fin ny uke, det er viktig å ta godt vare på alle de gode minnene.
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
  39. Vad fint att hon sparat den i alla år, och jag är övertygad om att den betydde väldigt mycket för henne. Jag förstår att du saknar henne ofantligt. Tack för att du delar med dig av dina tankar om saknad.
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  40. You were very much loved Titti for your mamma to keep that little note for all those years....much love and hugs Sharon x

    SvaraRadera
  41. En stor stor kram till dig fina Titti! Förstår att saknaden är stor. Kan inte tänka mig ett liv utan min älskade mamma. Jag är så tacksam att hon fortfarande finns bland oss trots sin obotliga cancer. Kramar Lotta

    SvaraRadera
  42. Dear Titti, so touching... I'm so sorry about your mum but she is alive in your heart.I can understand you...
    Thinking of you
    Olympia

    SvaraRadera
  43. Jag blir alldeles Varm inuti när jag ser lappen och läser dina ord.
    Kram från Marina i Göteborg

    SvaraRadera
  44. Anonym15:56

    Nu blev jag lite tårögd... så vackert! Och sorgligt men också så mycket kärlek.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  45. Åh, så vackert! Det är en sån lapp som man aldrig skulle göra sig av med. Min mamma dog för ett par år sedan och pappa ett halvår efter. Det är konstigt. Jag tycker om att tänka att de är i sina paradis nu, pappa grejar väl i någon fantastisk trädgård, och mamma sitter i en bekväm fåtölj och läser böcker. Kanske kikar de ner ibland och kollar vad vi har för oss?

    Kramen,
    Jenny

    SvaraRadera
  46. So very sweet that your Dear Mother kept your cherished note....That is a Mother for you, she treasures the tokens of love the most and now we treasure their memories every day. I am sorry you have lost your Mother - it is a loss you can never replace. I have lost mine, too - and my Father, also 1 year later - they could not live without each other and now they watch over me. A tender hug for you xo Karen

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...