Bloggintresserade

söndag 11 januari 2015

Stormen har bedarrat...


Stormen har bedarrat, det är lugnt igen…men ett tag i natt trodde jag huset skulle lyfta! Det knakade i varenda bräda och jag var säker på att jag skulle hitta växthuset i 300 delar i morse, men det höll för ännu en storm, otroligt! Ja sen fortsätter jag jakten på mina försvunna bilder och vi blänger lite surt på varandra, katten och jag…hon är sur och trumpen för att hon inte får värma sig vid datorn och jag är sur för att jag kommer att ha sittsår av ex antal timmar vid datorn innan jag fått ordning på allt igen!
Ja ett är säkert, man har då aldrig långtråkigt med en katt i huset…

Ha en fin söndagskväll!
Kram,
Titti

19 kommentarer:

  1. Aj oj va har katten hittat på !!! Konstiga djur som ska ligga på alla omöjliga ställen :) Ja fy vad stormen tog i, skönt att du slapp plocka upp ditt växthus runt ön. Ha det fint vännen. Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dom påhittiga de små liven! Ja jag är glad att jag inte behövde hämta ett bortblåst växthus uppe på norra Öland hi hi!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  2. Himmel vilket blåsväder det blev, jag har plockat kartonger och annat i trädgården idag:) Vi renoverar ju och har en del av den varan liggande i garagenedfarten. Men flera turer med kärra till återvinningen idag är det inget som kommer flyga omkring i natt:) Men nu blåser det nästan inget alls.
    Tycker så synd om dig och dina bilder, hoppas det löser sig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja himmel vad grenar och kvistar det ligger i trädgården efter nattens storm...
      Nu är det kavlugnt igen, märkligt!
      Varm kram till dig,
      Titti

      Radera
  3. Fy så otäckt med stormen, har hört att ni
    haft det tufft i södra delen av landet och västkusten.
    Skönt och höra att allt är bra.
    Kramar till dig och katten/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här var det friska vindar! Glad att taket sitter kvar på mitt gamla hus...
      Ha en fin kväll!
      Kram Titti

      Radera
  4. Titti,I hope that the storm is over. I wish you and the cat beautiful days without wind.
    Embrace Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jarka! Yes it´s calm now again...no more storms I hope this year! I dont like it...
      Have a nice evening, take care!
      Titti

      Radera
  5. Dearest Titti,
    oh yes, the storm was bad in many parts of the country.
    For this hurricane was reported. Luckily the night but went very quiet and I am very happy.
    Last year, the storm has torn us the global warming in a thousand pieces and blown into neighboring gardens.
    Now I have no more. The storms are increasing and we are rightly alarmed.
    Well, that's not come with you to harm.
    Have a quiet Sunday evening and a nice week of January, Moni

    SvaraRadera
  6. Glad to hear the storm has passed without any damage to you. We often have high winds and I know the feeling of the house creaking and wondering what damage has been caused. Sarah x

    SvaraRadera
  7. Jamen gud, det måste ha blåst riktigt ordentligt ute hos dig. Fy! Jag tyckte det var fullt tillräckligt på fastlandssidan. Det blev inte mycket med nattsömn precis, men jag ska egentligen inte klaga vi klarade oss bra.
    Trist med datakissen ;-)
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  8. Det räcker med blåst och stormar nu fär detta året tycker jag. Hörde om kyrktak och hyreshustak som blåst av. och nog trodde jag att vårt tak skulle fara iväg i natt. Som tur är så hände inget men någon vidare sömn blev det då inte. Idag har här snöat och nu är det kallt uppe på det så det gäller nog att ta det varligt i morgontrafiken.Sen kommer det mildväder igen.
    Glad för din skull med växthuset, det är inget vidare om man ska börja om med det. Kan ana hur du känner dig, håller på att sortera 2014 bilder jag med, Utan katt, Tänk om man ändå kunde vara så disciplinerad att göra lite vart efter nu i år.
    Önskar dig en bra vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Skönt att ni klarade er i stormen. Vi har fått massor av snö men det är ju bara mysigt=))

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  10. Glad to hear all is well!

    SvaraRadera
  11. Ja, med fyrbenta vänner i huset får man vara beredd på det mesta...
    Vi har tre pensionerade (lugna) Ragdollkatter och en busig Maincoonflicka som sätter
    sprätt på det mesta. Inklusive julgranen som vajade friskt vid ett par tillfällen i julas. :)
    Önskar dig en fin vecka Titti!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Stackars katt. Här har det inte varit så illa med blåsten, även om det ven ordentligt. Men nu är det lugnt och alldeles vitt. / Britt

    SvaraRadera
  13. Jaa dessa stormar som ställer till det....vi drabbades inte så hårt av den, men visst blåste och snöade det.
    Idag har vi -20 grader...men det ska bli mildare. Ha en fin vinterdag ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  14. Hello dear Titti, we are also experiencing high winds in the UK, blustery and lots of rain! But at least spring is ahead of us ! Sharon x

    SvaraRadera
  15. Dear Titti!
    We also had a heavy storm for several days and my garden looks sooooo bad ....
    Happy week!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...