Bloggintresserade

onsdag 14 januari 2015

FLOWERS by titti & ingrid - Vitt på vitt


Vitt på vitt är dagens tema i FLOWERS…och dagen till ära får jag väl bjuda er på en alldeles kalorifri bakelse bestående av brudslöja och en liten prärieklocka! Jag skar till en liten bit 
oasis efter en form av en kaffekopp som sen fick ligga en stund i vatten. Sen klippte jag till små 
kvistar av brudslöjan och stack in tätt runt hela oasisen. Till den här lilla bakelsen gick det åt 
endast 3-4 stora kvistar brudslöja så man får väldigt mycket blommig bakelse för pengarna!


Se till att täcka oasisen ordentligt med brudslöjan och avsluta med en "marsipanros" 
och den håller faktiskt väldigt länge den här godbiten, minst 1 vecka!


Vintervita skönheter…


Vitt & fräscht på köksbordet! 
En riktigt härlig gammeldags vårblomma är den underbara 
primulan med sina kritvita blommor och stora fladdriga gröna blad.
Den vill helst stå ljust och lite svalt och den gillar inte att torka ut! 
Några vita lökväxter som ännu inte slagit ut, en enkel vit freesia som
sprider väldoft, ja mer behövs inte...


Sovrummet har också fått sig en liten dos av vita blommor, ett gäng
papegojtulpaner i gamla apotekarflaskor får pryda sin plats där...


Inte behöver man bara ha en enda vas! Speciellt tulpaner som faktiskt lever lite sitt 
eget liv och drar iväg åt olika håll är vackra att ha en och en i olika stora vaser,
flaskor och eller vad man nu har...


Delar av buketten med tulpaner hamnade i en gammal hattask. Här ställde jag en
vas med vatten i hattasken, så får dom hänga där över kanten och bara se vackra ut.
Dom blir ju ännu vackrare när dom slagit ut ordentligt...


Vitt på vitt...ja det kan ju vara lika vackert med en trött hyacint som
kastats ut efter julen och som fått ett litet vitt vintertäcke över sig!

Nu är jag nyfiken på vad Ingrid har hittat på denna gång med dagens tema så 
raskt över till hennes blogg OF SPRING AND SUMMER för en koll!

Blommiga kramar
från mig,
Titti

61 kommentarer:

  1. You are such an artist Titti both with your flower arrangements and your camera - a beautiful post filled with white purity♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Rosemary for your sweet comment, it makes me so happy...
      Have a beautiful week and take care!
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  2. Svar
    1. Thank you for your sweet comment!
      Have a nice day, take care...
      Love, Titti

      Radera
  3. Otroligt, otroligt vackra bilder som jag fick titta på så här mitt i natten när jag ändå inte kunde sova.
    Tack för det, och många finfina tips också.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så bra att du hade lite blommigt att titta på när du inte kunde sova! Ja jag har också sovit dåligt, ja huu så trött man är när väckarklockan ringer sen!
      Tack för din fina kommentar, ha en fin dag...
      Varm kram Titti

      Radera
  4. Men jag älskar bilden med madonnan och tulpanerna! Och hattasken!
    Underbara att starta min dag till.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, så glad jag blir! Kul att du hittade några favoriter där...
      Ha en glad dag!
      Kram,
      Titti

      Radera
  5. Titti, good morning wish. Your photos-the flowers are amazing. Floral cake is wonderful, thanks so much for the inspiration. Madonna with the white flowers are beautifully on the soul, it's tenderness and humility. Thank you for the beautiful moments that you've been giving us. My day started so nicely-with your photos-flowers. So glad to here on the blog I go. Thanks, thanks, thanks. Keep in mind the beautiful flower day! Jarka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jarka, I´m so happy you like the pictures! Lovely if I can give you some inspiration and a beautiful flower day...
      Take care!
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  6. God morgon Titti!
    Så vackert att mötas denna mörka januari morgon av dina utsökta blomsterfoton! Bakelsen av brudslöja, tulpanerna, jag smäller av så vackert!
    Tack för att du förgyller min vardag med dina vackra foton!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir så GLAD om jag kunde förgylla din morgon med lite blommor, ja en helt vanlig mörk morgon i januari...
      Tack för din söta kommentar Anna, den värmde verkligen!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  7. Good morning Titti,
    thank you for your georgeous morning flowers! The cake is so very lovely!
    Have a wonderful day and all my best
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. I´m so happy you like it Elisabeth, especially the flowercake!
      Take care, have a nice day...
      Titti

      Radera
  8. I adore the elegance of the all white floral arrangement The few touches of green bring even greater impact to the white!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you for your lovely comment and I´m so happy that you like all the white floral arrangements!
      Warm hug to you,
      Titti

      Radera
  9. Så vackert, krispigt och fräscht. Måste kolla om det finns vita primulor här, så jättesöt den är.
    Tack för inspirationen
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Ja just den vita primulan är sååå fin...den borde finnas att köpa överallt nu! Hoppas du hittar en...
      Ha en skön vecka!
      Kram,
      Titti

      Radera
  10. Finner bara ett ord.... Ljuvligt👌 Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hvitt på hvitt er bare helt nydelig.
    Herlig start på dagen å se disse bildene.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vitt är vackert och behövs nu i januarimörkret...
      Kul att du gillar bilderna Marit, blir så glad!
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  12. Nydelig !!!!
    Klem fravAnne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du...tack!
      Kram Titti

      Radera
  13. Så otroligt vackra bilder. Vilken bakelse! / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar, blir så glad!
      Kram,
      Titti

      Radera
  14. Det är vackert med vita blommor,Såna där tårtor brukar jag göra av oilika blommor och ge bort i födelsedagspresenter, de är uppskattade. Pappegojtulpaner är de vackraste tulpanerna jag vet.
    Ha en bra dag
    kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så kul! Ja att göra små bakelser/tårtor av blommor är så roligt och perfekt att ge bort!
      Ha en fin dag Meta, ta hand om dig...
      Kram,
      Titti

      Radera
  15. Titti, what a grand collection of white on white ideas you've shared with us! Each of them is beautiful and has so much fresh spirit. Perfect for the New Year.

    xo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s for your sweet and kind comment Frances! I´m so happy that you like it...
      Warm hug to you,
      Titti

      Radera
  16. Men ååååhh! Den bakelsen av brudslöja! Såååå fin, måste jag prova! Tack för underbart tips!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir så glad om det gav lite inspiration...att göra en blommig bakelse är jättelätt och blir alltid fint, det är bara att testa!
      Ha en finfin dag Jenny!
      Kram,
      Titti

      Radera
  17. What a charming confection Titti ! Love all the photos ....so beautiful !
    Gail x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank´s for your sweet comment Gail, I´m so happy you like it...
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  18. Åh, vad fina bilder, vitt är så vackert!

    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja visst är det vackert med vita blommor...det behövs nu i mörkret!
      Kram, Titti

      Radera
  19. Ljuvliga bilder på dina fina arrangemang!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack, blir så glad!
      Kram,
      Titti

      Radera
  20. ina bilder är så fina och jag gillar vita blommor, tycker det är så vackert. Nu får det bli en knippe tulpaner hos trädgårdsmästaren.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är något speciellt med vita blommor, eller hur? Hoppas du fick dig lite blommig inspiration...
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  21. Så vackra bilder....du har arrangerat bilderna så proffsigt...det har jag nog skrivit förut...men jag skriver det igen, hihi....man får lite vår känning ;))
    Kram på dej min vän!
    Bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får skriva det hur många gånger du vill Bia, hi hi! Blir så himla glad, tack snälla du för de fina orden...
      Varm kram,
      Titti

      Radera
  22. Svar
    1. Thank you...
      Have a happy day!
      Warm hug,
      Titti

      Radera
  23. Vad fantastiskt vackert!! Vilken underbart vacker bakelse och heeelt ofarlig dessutom, vilken kombo, perfekt :) Och så vackra foton i top 10 inlägget, wow vilken inspo!!

    Önskar dig ett riktigt fint nytt bloggår!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tusen tack för din söta kommentar, blir så GLAD!
      Kul att du gillar båda de inläggen...det kommer fler.
      Ha en finfin dag, ta hand om dig!
      Kram Titti

      Radera
  24. Så helt underbara bilder igen.
    Det är så fint med vitt.
    Blir jätte inspirerad, måste köpa mera blomster imorgon!
    Helt klart! :)

    En fråga till dig om du vet?
    Jag undrar om du kan behålla din "storlek " på bilderna tänker på mb, (det ser så fina och tydliga ut) jag tycker det är så tråkigt när man tagit någon fin bild och måste "skala" ner det till under 300 kb. Eller hur gör du!? Fick ett svar en gång från en bloggare att det gick, men jag blir inte klok på hur man gör? På Instagram kan man ju få in " tunga" bilder. Skulle bli glad om det gick!
    Om nån vet!?

    Ha det gott, kram Ewa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ewa!
      Ja klart du måste köpa dig lite blommor! Hoppas du fick lite inspiration...
      Ja du det där med storlek på bilderna på bloggen är krångligt, jag vet! Jag mailar dig så ska jag försöka hjälpa dig och förklara!
      Ha en finfin dag...
      Kram,
      Titti

      Radera
  25. Gorgeous! Love that floral cake! A real treat for the eyes!
    hugs,
    Jann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jann, I´m so happy you like it!
      Have a nice day...
      Hug, Titti

      Radera
  26. Det var ett vackert vitt tema, den lilla bakelsen
    ska jag prova och göra. Och jättefint och sprida
    ut tulpanerna.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack snälla du...hoppas jag kunde bjuda på lite vitt i vintermörkret!
      Kram till dig,
      Titti

      Radera
  27. Fint med vitt och det har jag utanför fönstret just nu, nedfallande vitt, men det är inte lika sött som dina vita blommor, väldigt läckra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  28. Åhh vilka vackra bilder...
    Blir verkligen inspirerad och längtar mitt i denna snöstorm som vi har mer än någonsin till våren.
    Stor kram till dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  29. Jättefin brudslöjebakelse! Den föll mig i smaken :-) Kram /Carolin

    SvaraRadera
  30. Underbara blommor! Gillar "bakelsen"!
    kram
    a

    SvaraRadera
  31. Alltid lika underbara bilder, Titti! Den med hattasken blev min favorit denna gången. Trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  32. Vilka ljuvliga bilder! Och den lilla blombakelsen är fantastisk - tack för inspirationen :) Kram Åsa

    SvaraRadera
  33. Vackert och romantiskt - och som vanligt jättefint! Gillar apoteksflaskorna med vita etiketter - underbara!
    Önskar en trevlig helg, vännen!
    Stor varm kram Ingrid

    SvaraRadera
  34. Anonym14:46

    vilka ljuvliga bilder.....!!

    SvaraRadera
  35. Anonym14:46

    otroligt vackert!!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...