Bloggintresserade

torsdag 20 oktober 2016

En dammig röra!


Röran är fortfarande total! Varför skulle jag börja möblera om??
Som om jag inte hade annat att göra!! Men fördelen är att det
skuras bakom varje möbel och dammet ligger som en tät dimma
i alla rum när jag far runt med dammtrasan i högsta hugg…


Nu ser det ut på köksbordet som när jag flyttade in - en salig soppa!
Det är saker som ska ner i kartonger igen och förflyttas till förrådet.
Saker som ska skänkas bort eller kastas bort, såååå skönt att få
rensa lite överallt. Man har alldeles för mycket grejer…


Lika bra att göra detta nu medan regnet ändå öser ner…
Idag bjuder jag bara på gamla bilder för t o m mina
kameror är inlämnade för storrengöring! Inte en dag
försent faktiskt. Ja det går ju ändå inte att fota något kul
när det är så här mörkt och dystert både inne och ute. 


Men efter regn kommer solsken, efter röra kommer lugn…
Höstens sista, lite bleka ros till er alla!

Kram!

21 kommentarer:

  1. QUE HERMOSAS LAS ROSAS!!!
    YA TENGO POCAS LLEGA EL MAL TIEMPO Y SE TERMINAN.
    LA MAQUINA EN UNA ASI APRENDI YO...HACE AÑOS.
    CHAUCITO

    SvaraRadera
  2. Dear Titti!
    You have such beautiful things ....
    And the white rose is dreamy!
    Happy sunny day for you!

    SvaraRadera
  3. Hahaha det där låter bekant. Kom hem med en massa kassar och väskor nu när jag flyttat ut ur kolonin( åtmindsånde övernattning)Allt i en stor röra här hemma nu. Undrade varför jag nös så mycket igår men det är nog dammet som rörs upp nu när vi rör oss här hemma.Konstigt att det blir så dammigt fast man inte är här.
    Ha det gott och tänk vad skönt vi ska ha det när allt är fixat
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. The photos are so beautiful!! Hugs, Manuela

    SvaraRadera
  5. Beautiful ideas! Love the that typewritter!

    SvaraRadera
  6. Bravo to you, Titti, on beginning this decorating and cleaning project. You have once again inspired me! That rose is exquisite...very delicate. xo

    SvaraRadera
  7. Dust is all over the world! Nice to see your redecoration!

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt att rensa ibland, det är sån lättnad efteråt när man gjort det. Tänk vad man samlar på sig...Rengöra kameran, ja det kanske man borde göra...

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Härligt att få rensa. Jag plockade precis fram boken rensa i röran med feng shui. Den hjälper mig mycket. Härliga bilder. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Det är både + och - med att möblera om.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Oj så trist att städa...men efteråt känns det alltid bra !!
    Vart har solen tagit vägen ??...saknar den...
    Ha en fin helg vännen !!
    Kramar från bia

    SvaraRadera
  12. Jag veeeet!
    Vaknade nu, tidig morgon och kikade ut över kaoset här hemma=))
    Men det blir bra när det är klart!

    Älskar, bara älskar din skrivmaskin!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  13. När man börjar rotera runt på möbler så kommer dammet på köpet. Det är skönt sedan när det är klart. Här händer det inte något alls. Fast när man inte kan det är då man absolut känner att man måste. Konstigt! ha en fin fredag Kraaam Pia

    SvaraRadera
  14. Dear Titti, your blog is so GORGEOUS!!! Thank you so much for visiting me so I could discover you! Hugs and love, Dawn

    SvaraRadera
  15. Denna gråmulna regniga dag sitter jag och snabb reser på bloggar, här blev det stopp.
    Städa låter inte kul, vill jag inte, inte så grundligt som du, men någon dag när andan faller på blir jag tvungen.Visst har man alldeles för mycket grejer, men det är ju sådant som vi vill ha, att slänga vore väl synd för det kan vara 'bra att ha saker' någon gång.
    Du har en trevlig blogg med lite av varje som tilltalar mig,
    precis som livet är, ibland soligt och glatt ibland grått och mulet.
    Jag är glad för vartenda droppe som faller, det är behövligt för oss alla,
    även för dem som inte har trädgård m.m.
    Jag har skrålat ner och läst lite av dina inlägg och de gör mig glad och intresserad
    så jag har kommit för att stanna, hi hi . . .

    Höst hälsningar/ Eva

    SvaraRadera
  16. Men visst är det super trist men skönt när det är gjort. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Kanske inte roligt att göra, men härligt när det är gjort!
    Vi skulle ha gjort något liknande här i Spanien idag eftersom det skulle regna, men istället skiner solen så det får vänta.
    Min man väntar alltid till "rainy day job", lite svårt här i Spanien, blir liksom inte så många tillfällen.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  18. Så duktig du är som storstädar! Du kommer ju att vara supernöjd när det är klart. Härlig känsla när allt är på plats igen och dessutom rengjort ordentligt. Bravo!
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  19. Liebe Titti,
    diese versteckten Staubmäuse zu entfernen macht nicht soviel Spass, wie in Kisten nach verborgenen Schätzen zu suchen.
    Deine Schreibmaschine ist so ein Schatz.
    Wundervolle Bilder,hab Dank dafür.
    Alles Liebe,
    Manuela

    SvaraRadera
  20. Du har verkligen rätt i att det inte går att fota något kul nu när det är så trist väder- Här har det kommit 33 mm´s regn på ett dygn, så nu får det gärna räcka.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  21. Ja det hender at man angrer på at man har begynt , men så godt å få tatt en skikkelig sjau . Koselige bilder ! Fin ny uke til deg ! Klem

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...