Bloggintresserade

söndag 23 oktober 2016

En dos Mandelmann...



 Fortfarande kameralös så idag tänkte jag förgylla er söndag med lite
bilder från Mandelmanns trädgårdar som jag var till i september...
Bara den lilla grusvägen som leder hit är helt gudomligt vacker och
sen kliver man in i detta grönskande paradis på sköna Österlen!
Ja jag har knappt hämtat mig än ska ni veta!





Kackelfän och sötaste hönshuset på hjul!

Nu snackar vi insektshotell! Hm, tror banne
mig att jag ska snickra ett eget i vår...



Visst låter det gudagott! Men det fick bli en god fika under
äppelträdet istället, smakade helt ljuvligt gott det med...


Mysigt inne!


Mysigt ute!


 Växthusen här är ett kapitel för sig. Fikon, vindruvor,
oliver och snygga gamla möbler - så ska det se ut!




Tror mannen ska få smida till en sån här STOR ljusstake
låt mig! Gulmålat armeringsjärn, riktigt läckert!


Tänk att inta morgonkaffet här i lugn och ro - lycka!




Ett helt underbart ekologiskt lantbruk vid Rörums backar...
Vilken miljö! Vilken trädgård! Vågar inte ens tänka på hur
vackert det är här på våren, ja nu har jag inte alls långt hit
så jag får nog avlägga ett besök här när allt spirar i maj!
Lite mer från vackra Österlen blir det i veckan...

Kram denna söndag!
(Och solen har visat sig i hela 10 minuter idag, tjoho!)

22 kommentarer:

  1. Obrigada! Achei linda a sua postagem! Um bom e belo domingo para você! Beijos!

    SvaraRadera
  2. Åhh så fint, mysigt, coolt och härligt på samma gång. Precis vad man behövde idag. Lyllos dig som bor nära fast världen är inte så stor numer. Det går fort att ta sig dit man vill. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ten minutes sunshine, not very much. Your translation program von google ist very bad in your language!;) But: I understand the most.

    Sigrun

    SvaraRadera
  4. Tack, tack tusen tack för dessa underbara foton, bara njuter just nu...
    Älskar den där tuppen som bara kliver in...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. I've dreamt of going to this place. What a garden, what a house. Love your pics!

    SvaraRadera
  6. For et sjarmerende og nostalgisk sted!

    Ønsker deg en fin søndagskveld:)
    Klem Jorunn

    SvaraRadera
  7. Dear Titti!
    That's a garden!!!!!!!!!! I love all but the vegetable garden and the hens are absolutely dreamy!
    Such a nice place. I'm so sorry that I live so far away!
    Thanks for showing and I wish you a lovely long sunday evening!
    With love,
    Geli

    SvaraRadera
  8. Det ser jag ju måste bara ta mig dit och supa in all härlighet. Så fina bilder gör en verkligen sugen att åka(direkt nja blir nog inte så där bra då)
    Sol och det vågar du nämna för oss som bara har gråt grått och regn. Jag ska förgylla tillvaron med kvittenmarmeladprovning i kväll. Ska bli spännande. kommer mer sen
    Ha nu en fin början på veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  9. What a lovely place to be....enjoy the week love Ria ❤️

    SvaraRadera
  10. Men vilket fantastiskt vackert ställe.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. Hej Titti!
    Så härligt att du varit på Mandelmanns! Mysigt ställe!
    Det brukar bli ngn tur dit per år för oss. Så härligt att åka dit i september, mitt i sommaren upplever jag det ibland lite väl välbesökt. Förståeligt dock, det är en pärla!
    Tror inte de håller öppet på våren, brukar öppna kring midsommar om jag inte tar fel.
    Här i sydligaste Skåne har vi fått njuta av en hel del sol idag. Magiskt!
    Önskar dig en fin start på kommande vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Tack för den otroligt vackra rundvandringen på Öland och Mandelmann ska jag lägga på minnet inför mitt nästa besök på Öland. Blir nog i Maj också för min del.
    Ser också fram mot att få se framöver när du visar Österlen för det är en av mina stora favoriter också. Så vackert det också !
    Helt underbara bilder du delat med dig av !
    Ojoj, vilken dag det varit här i Östergötland med regn, regn och åter regn. Det har inte blivit ljust än och det känns som jag inte har vaknat på hela dagen. Så lovade visst meterologerna att det skulle bli mer grått och trisst väder ända fram till fredag. Tala om att man får vara tålig när man ska bo i det här landet så här års :)

    Önskar dig en fin ny vecka !
    Kram från Marie

    SvaraRadera
  13. Ohhhhhhhhhhh, how wonderful! Titti, thank you so much for showing this! This entrance, the onions, ah, everything. Beauty as it should be. The September is a red apple, yes. In your life too, as I see. October now a dream.
    Have it wonderful, dear Titti, huggies from Méa

    SvaraRadera
  14. Så fint ställe! Österlen är vackert, det får nog bli en mc-semester där i sommar. Det vore något det!
    Ha det gott trots det trista höstvädret!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  15. I love coming to your blog to look at your gorgeous photos.

    I like the one with the open white door toward the end of the post. I'm going to try taking a shot of my shed door open this morning.

    SvaraRadera
  16. Jamen, nu fick jag ju sommarlängtan mitt i mörka oktober :-) Österlen äger mitt hjärta!
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  17. Tusen takk for en fantastisk dose Mandelmann! Det er imponerende for et sted de har skapt, med økologisk produksjon og personlig preg. Jeg skulle gjerne dra dit en dag.
    Ha en fin uke.
    Jannicke

    SvaraRadera
  18. Such a wonderful place to explore! I can just imagine looking around in all the nooks with the clucks of chickens and wonderful scents of fruits and flowers! This is a perfect day! Lovely photos you have shared. Sending hugs xo Karen

    SvaraRadera
  19. This is so beautiful and rustic Titti. Thanks for sharing. A visit in spring would be interesting to see as well. Have a good week! Pam

    SvaraRadera
  20. åh så vackra bilder...ser nästan ut som det skulle vara vid Medelhavet någonstans...
    Hoppas du får en fin och mysig vecka, och att solen visar sej hos er ;))
    Jag längtar nu efter sol !!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  21. Oh la! Tres belle images Titti, this is a special place to visit, merci beaucoup for taking us along 😊

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...