Bloggintresserade

måndag 24 april 2017

Ön i mitt hjärta!


Måndag, ny vecka och så lite nya visioner! Snart får vintertröttheten släppa
och ge full plats för en sprudlande vårpigghet hoppas jag - ja med ljuset
kommer nog orken. Ett skönt besök på ön gjorde gott och jag kände att
alla de glada livsandarna kom tillbaka till mig på något konstigt vis.
Hemma är ju alltid hemma, ön i mitt hjärta...alltid.



Snart stundar sköna maj också, bara det! 
Den absolut vackraste månaden...


Kram från mig
till dig!

20 kommentarer:

  1. Morn, morn ett sådant härligt inlägg. Alla skulle vi ha tillgång till en ö.
    Det har vi haft gubben och jag, båt till och med. Men som jag är nu, är man
    glad så länge man har lusten kvar, fast kanske det gick med en talja och bosshake att få i mig i en båt. Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera
  2. Vi går verkligen hoppas att vädret vänder snart. Men skönt att du fått en vårdos från din ö.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  3. Always having lived on islands, I understand your island being in your heart.

    SvaraRadera
  4. Happy week ....love Ria x

    SvaraRadera
  5. So happy you were able to feel refreshed by an island visit Titti - very lovely there.
    Happy week to you - and I hope May will bring lovely weather to Sweden.

    Mary -

    SvaraRadera
  6. I love that last capture of the wildflowers.

    SvaraRadera
  7. Ja Öland är en fin ö ;)...antar att du menar Öland?...vi säger att vi ska ut till Ön också när vi åker till torpet på Alnö utanför Sundsvall ;))...det är också en fin Ö med fiskeläget på Spikarna...dit brukar vi ta en sväng varje sommar när vi är på ön.
    Hoppas du får en härlig vecka trots kyligt väder !!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja nu behövs verkligen en rejäl dos av sol och värme för att sätta fart på livsandarna. Det har varit väldigt energilöst och slokörat här hos mig. Man tror ju att man är sjuk! Men det är väl så att man är sjuk av längtan efter våren...
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  9. Jag längtade innan men ååhhhh vad jag längtar till ön nu då. Men helt ärligt tror jag att det varit lite för kallt för mina göromål, krypandes på allvaret med kamera och stativ i högsta hugg. Eller för blåsigt för jätteobjektivet i skrymslet på södra udden. Men snart så, snart ska jag baske mig dit :-)
    tackf röd ina underbara mersmaksbilder. Ha de bäst. Kram, catarina

    SvaraRadera
  10. Öar är nåt speciellt! Förstår din känsla och saknad och att den alltid kommer ha en speciell plats i ditt hjärta!
    Nu vill vi ha lite värme va!?
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Hej Titti!
    Jag är benägen att instämma, både Maj månad och Öland är underbara!
    Ha det fint!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Sounds like you had a rejuvenating visit to a special island. Beautiful shots! Have a wonderful week,
    Wendy x

    SvaraRadera
  13. That is such a beautiful sky in that first shot...

    SvaraRadera
  14. Pięknie. Aż chce się wakacji!

    SvaraRadera
  15. Öar finns det gott om i Sverige och dessa skärgårdar är underbara på sommaren.
    Alla har vi våra favorit platser, jag älskar mitt steniga Småland men jag älskar även havet i alla riktningar av landet. Det är verkligen något speciellt med ett hav.
    I helgen var jag och dotter Maria i Kalmar i helgen, först hälsade vi på min lille Ludde, (han finns på bloggen nu). Kalmar är en fin stad med mycket vatten runt ikring
    den, även en blåsig stad, kanske inte så konstigt när det finns gott om vatten.
    Fy fasen vi höll på att blåsa bort när vi gick från hotellet Svanen in till centrum,
    hi hi . . . hemska vindar som jag icke gillar. Sen var vi nästan hela dagen på Öland och gjorde många intressanta stopp, givetvis åt vi Öländska kroppkakor.

    Ha en fin vecka, kram/ Eva

    SvaraRadera
  16. Bilderna ser verkligen inbjudande ut, jag kan förstå din kärlek till ön Titti.....alla har vi en speciell plats i våra hjärtan. Alltid underbara bilder, det kallas ögongodis!...... Kram Ingela
    lantlivpaliljegarden.blogspot.se

    SvaraRadera
  17. Underbara bilder. Visst vill vi ha det varmare nu. Längtar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Åh, vad härligt! Var finns det vackra badhuset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är i Borgholm på Öland det gamla badhuset finns! Såå vackert, eller hur?
      Kram från Titti

      Radera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...