Bloggintresserade

lördag 16 september 2017

Hösten är ett faktum...



Jag samlar timmar och dagar. Inser att hösten nu är ett faktum. 
Dagarna känns kortare och det mörknar tidigare och 
tidigare, ja visst är det mysigt på många sätt. Lite sådär.
Men så detta regn, detta evigt strilande regn som präglat
hela denna sommar, ja allt regnade faktiskt bort...


 Nu åker grillen och trädgårdsmöblerna in för vintervila. Kanske lämnar
jag en vinglig stol ute ifall en ynka skön höststråle vill värma mig och
ge mig lite energi och ork inför en kommande mörk och kall årstid...


Men än väntar många sköna höstdagar hoppas jag.
Skördedagar, när ljuset är sådär galet magiskt vackert.
När luften är kristallklar och det doftar av skördade ängar,
röda goda höstäpplen och stora gula lövhögar...

KRAM

23 kommentarer:

  1. Visst är hösten här. Ja regnet hade jag kunnat vara utan. Vacker bild på dig och höstbuketten. Ha en härlig helg Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika väder vi har haft... Vi blev ju nästan utan regn i sommar, och nu har vi haft några dagar med regn, men inget överdrivet...
    Visst är väl ändå den tidiga hösten nåt speciellt :) Älskar ju den höga krispiga höstluften och alla kommande färgnyanser...
    Idag hoppas vi på en dag i svampskogen med käre maken!!
    Önskar Dig en finfin lördag med solsken, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Det stämmer allt du skriver och jag hoppas på några fina höstdagar finns kvar.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Jaa lilla blogg vän, det är ett faktum med Hösten. Men vem tusan snodde
    vår härliga soomar, det kan man undra. Fin bild med blomsterbuketten
    och stövlarna på.
    Kram från >hajan

    SvaraRadera
  5. Happy autumn ahead dear friend! Love your beautiful photos as always!

    SvaraRadera
  6. There are still many flowers in bloom here... I`m so not ready for fall... Alexandra

    SvaraRadera
  7. Jag tycker om hösten ;))....lite vemodigt men ändå full av förhoppningar ;)
    I går hade vi varmt och härligt ute, men nu tror jag det kommer kyligare vindar från norr...men oktober kan bli fin också ;))
    Trevlig helg !
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. I love your description of autumn. Wish I felt so poetic about it...not yet anyway!

    SvaraRadera
  9. Så vackert hos dig, ja hösten är här nu. Vi hade ett galet väder i går med skyfall, hagel och översvämningar.
    I dag fick vi ha picknick på stående fot för regnet hängde tungt...igen...
    Jag hoppas också på en varm skön höst med klar luft.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Tyvärr så är det väl så även om jag stretar emot så mycket jag kan. Idag har solen lyst på mig det är nästan så jag inte vet hur det känns. Blött regn och dimma är jag mest van med nu.
    fina bilder från dig
    Ha det gott och hoppas du åxå får sol på dig nu.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Beautiful Pictures love this <3 <3 <3

    Have a nice Weekend

    Monika

    SvaraRadera
  12. Jeg er sikker på, at du nok skal få brug for din havestol, der skal nok komme skønne efterårsdage. Det er med at gribe solens stråler, når de er der.
    Det er en smuk solnedgang, du har fanget.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. I Stockholm regnade inte sommaren bort utan precis tvärtom. Under min 5 veckors långa semester kom det 4 mm regn. Däremot var det bara en enda kväll det känndes skönt att sitta ute på kvällen för det var över 15 grader :)

    Men nu är det höst! Hoppas verkligen vi får ett par såna höstdagar som du beskriver! Det vore ljuvligt!

    //Veronica

    SvaraRadera
  14. Jag gillar hösten! Idag har jag plockat svamp och krattat äpplen i trädgården. Härlig höstluft ute och faktiskt inget regn idag.
    Ljusstaken som du gillade på mitt bord har jag gjort själv av en gammal bred golvplanka och gamla rostiga handsmidda spikar. Har visat den i ett inlägg på bloggen förut. Kul att du gillar den!
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  15. Du har så ganske ret.
    Nu er der høst.
    Min have skal også pakkes sammen for sommeren.
    Rigtig smuk søndag
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
  16. Vad bra att du visade vindruvor - kom på att jag hade tänkt koka vindruvsgele med chili idag. Men...det är så trist väder att jag inte ens orkar gå ut i växthuset. Det känns verkligen som höst. Men igår lyckades gubben och jag klippa gräset på hela tomten, det var ett tag sen beroende på regn. Att jag inte ens orkar med växthuset kan bero på att jag knappt sovit någonting inatt beroende på min onda rygg & ben.
    Läste förra inslaget om din katt och skrattade i mjugg. Härlig katt - och matte.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  17. Lovely week....love Ria x

    SvaraRadera
  18. Hösten är här fast jag inte vill. Vissa saker har man inget att säga till om. Hoppas det inte regnar hela hösten hos dig. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder som andas skön höst!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  20. Hösten kan vara alldeles ljuvlig men nog hade man önskat att man fick njuta av en fin sommar först . Ha en fin dag . Åse

    SvaraRadera
  21. Visst är hösten här, fast jag motar den så hårt jag kan, för min höst får inte komma föränn 1 oktober.
    För någon natt sedan hade vi bara 5 gr varmt, attan också så trist, men till helgen lovar SMHI nära 20 gr, det hoppas vi på.
    Vacker natur bild och vindruvorna gör mig plötsligt sugen på druvor, men jag har inga.
    Må väl kram/ Eva

    SvaraRadera
  22. Lovely photos of these last summer days, and wonderful thoughts about autumn. Hugs xo Karen

    SvaraRadera
  23. Jaha, halva gräsmattan klippt, sedan började det igen....regnet!! Och inte kan jag strosa vart jag vill i mina fågelmarker....militärövning pågår! Jag skiter i det här. I morgon åker vi ner till södra delen och köper pumpor till skördefesten. Kanske tittar in på Sol&Vindar, fast jag inte behöver egentligen. Massor av procent på Masai såg jag just. Något kan man väl unna sig!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...