Bloggintresserade

fredag 22 september 2017

Förkylningar & sura löv...


Förkylningar och regniga dagar har avlöst varandra denna trötta vecka.
En doft av sura löv och blött gräs slår emot mig varje morgon...
Tomatplantorna har åkt på komposten och växthuset har jag städat, skönt.
Nu kan man "börja om" lite där, ja göra lite sådär höstmysigt.


Alla örter är fortfarande fina så allt som jag inte torkar 
eller fryser in blir till väldoftande kransar…
I denna krans samsas citronmeliss, timjan och lavendel.



Fredag igen och det är dags att öppna dörren till en skön och
efterlängtad helg. Hörde precis på nyheterna att det ska bli en
SOLIG helg, va???! Kan det verkligen vara sant? 
Ja i så fall ska både solstol och gräsklippare fram!

KRAM

18 kommentarer:

  1. Vi går verkligen hoppas att det stämmer det dom säger om vädret. Fina och väldoftande kransar du gjort. Ha en fin och bra fredag.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  2. Hejsan lilla Du, det är klart jag skickar en hälsning, precis som >Du säger, det värmer så gott. Om jag bara jämför med förra året så hade man upp till 7 om dagen som skrev av sig. Men nu vet jag nästan vilka det är,
    min dotter är först varje gång. Ha,ha i dag hade jag så brått
    och skulle kommentera hos henne, men inte gjorde jag det, jag skrev till mig själv.Jag ids inte taga bort det. Jag älskar min blogg och den gemenskapen Men visst jag är för gammal , men tycker det är så roligt
    och vilka härliga bloggare det finns.Stå ui nu i skitvädret, de lovade ju
    mycket bättre. Jag skall klara av det, kram Hajan

    SvaraRadera
  3. ja, du! vilken osolig sommar och höst vi har haft /har! Man blir lätt lite deppig... i alla fall jag. Är väldigt väderpåverkad.Har lite svårt att tycka om att gosa in mig så här tidigt med tända ljus och plädar, faktiskt!
    Men, men så är läget och man kan ju inte styra över vädret. Blir det nu lite soliga dagar i slutet av september och oktober... Ja, då kan vi väl njuta och förlåta! Ha en fin helg!
    Kram!
    Lena

    SvaraRadera
  4. Enjoy your weekend my dear blog friend ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  5. Hello Titti, I just stumbled across your blog from blooming home&gardens blog by chance and I'm so happy I have.
    Your photos are beautiful a real feast for the eye! I hope you get the sunny weekend.... here in the Scottish Highlands unfortunately I'm draped in grey clouds!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Så fint med kryddkransen! Jag borde också städa lite ute och kasta lite blommor och kanske skaffa lite ljung istället. Det blev höst så fort och mina pelargoner är som finast nu. Visst är det alltid så varje år??
    Trevlig helg, njut i solen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Dearest titti, I could never forgive myself to miss a post from you! I am always very fascinated by your pictures and your closeness to nature. Stay the same way!
    sincerely, Meisje

    SvaraRadera
  8. Så skönt att städa ur växthuset :-) Mindre skönt med förkylning, men det hör väl kanske till efter en sommar utan speciellt mycket sol.
    Ha en underbar helg och fånga solen om den visar sig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen. Sol låter helt underbart, hoppas det blir så även här. Men så ljuvliga kransar du gjort, jättefina. Jag har helt kommit av mig att göra kransar, och nu har jag ju inte material lika lättillgängligt :)
    Krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Enjoy the sunlight this weekend. We will be pottering about in our garden too. A bit of leaf raking and nesting.

    SvaraRadera
  11. Så fin krans du gjort. Jag ska städa vårt växthus i helgen. Hoppas på det fina vädret dem har lovat. Ha en härlig helg Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. I do love seeing your herbal wreath. I can only imagine it smells wonderful.

    SvaraRadera
  13. Enjoy the sunny weather!

    SvaraRadera
  14. Underbar krans, kan känna doften! Har fortfarande min balkong igång. Kan inte riva bort Lejongapsrankan riktigt än men det är snart ofrånkomligt.

    Höstkramar från Eva-Mari som troligtvis inte har sol att vänta...

    SvaraRadera
  15. God morgon Titti!
    Hoppas förkylningen släpper och solen anländer! Grått hos oss idag men vi har haft några fina dagar i veckan. I torsdags kväll plockade vi kantareller i närbelägen bokskog. Lycka!
    Så vackra kransar du bundit. Som ett vackert smycke!
    Njut helgen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Galet fin krans!
    Detta är den mest förkylda höst jag kan minnas! Vi har varit en liten skara på jobbet!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Dejlige billeder du servere for os.
    I Danmark er det også høst. Gråt, vådt og koldt.
    Håber i får solen at se.

    Klem
    Charlotte

    SvaraRadera
  18. Beautiful....happy weekend love Ria x ❤️

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...