Bloggintresserade

lördag 20 januari 2018

Kaffetåren den bästa är!


Kaffetåren den bästa är. Ja kaffe lägger jag krut på! Det ska vara gott,
starkt, hett och hellre 2 goda koppar per dag än 10 st halvdana.
I julklapp fick jag denna makalösa manick. En Bialetti Moka
Express och gissa om det blir gott kaffe?! Nu riktigt längtar jag
till varje arla morgonstund när jag får koka mitt kaffe! 
En god kopp kaffe är lite som en dos av lycka...


Nä här köps inget billigt kaffe som smakar och luktar som ett gammalt
ryskt gummidäck! Till min stora lycka hittade jag malet kaffe från
Starbucks till den "vanliga" kaffebryggaren. Hittade det på ICA Maxi.
Lite dyrare men värt varenda krona om man gillar gottgott kaffe...
(Tips från mig och inte sponsrat, vare sig kaffet eller julklappen!)


Igår var jag ju på så gott humör för de sköna solstrålarna som dagen
erbjöd. Men idag snöar det! Stora vita flingor som på det bästa av
alla julkort. Mja, solen ville nog inte stanna kvar här utan tog en
restresta utomlands istället! Precis som jag också skulle vilja göra 
just nu. Men jag får nog nöja mig med att vila ögonen på dessa
små solgula citronerna istället, ja det funkar faktiskt det med...


Önskar er alla en mysig och lat lördag! Nu ska jag ta en kopp kaffe!

KRAM

9 kommentarer:

  1. There are not many things as good as quality coffee! Enjoy your weekend ♥ Alexandra

    SvaraRadera
  2. Och jag skall ta en god kopp tee - tål inte kaffe annars hade jag gärna velat haft din söta kaffekokare och antar att doften är helt fantastisk !
    Ha det så gott och njut av ditt goda kaffe !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Alltid lika underbart inspirerande bilder :-)
    Ja de där små italienska moka bryggarna ger helt makalöst kaffe. Här är det lite same same, mörkt och starkt ska de va. Vi har snöat in på Balcks kaffe, så numera köper vi våra bönor i Kalmar.
    Ha de gott i snöyran. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Mannen älskar kaffe och tar flera koppar om dagen...jag drack nästan aldrig kaffe förut, men har börjat och då måste jag ha något till kaffet...så nu har jag gått upp i vikt och jag tror det är mycket för att jag alltid måste äta något gott till kaffet, så jag funderar på att sluta dricka det nu....för egentligen gillar jag inte kaffe....det är mest en sällskapsdryck tycker jag ;))...och en beroende dryck !!............ha en fin helg !
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort vill ha på en sådan bryggare. Fattar inte att jag inte köpte en när jag var i Italien. Kaffe är ju livets dryck. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken fin julklapp du fick. Ha en fortsatt fin helg.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. I adore good strong coffee - just black and definitely no added flavors!
    I buy beans and grind my own - always best.
    Enjoy your lovely Christmas gift Titti.
    Hugs - Mary

    SvaraRadera
  8. Vilken fin julklapp! Ja, kaffet skall vara starkt, blaskigt kaffe är väl det värsta som finns...;) men här hemma har vi blivit väldigt lata och använder pulverkaffe, jag förstår att du tycker det är hemskt ;) men numer tycker jag till och med att det är godare än vårt bryggkaffe, kan ju vara att bryggaren används för sällan... Men jag kan tro att ditt kaffe smakar himmelskt!

    Kram och ha en skön söndag! Här är så vintervackert, men tyvärr skall det bli plusgrader i morgon, så det gäller att passa på att njuta!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  9. Mmmmmm...i wish i could smell your coffee ....we always drink Illy coffee That is our favorite ...happy new week love Ria x ❤️

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...