Bloggintresserade

tisdag 20 februari 2018

Det där gröna, sköna...


Jag är lite låg och lite februaritrött. Min energi har tagit semester...
Nåja, en tillbakablick i bildarkivet sätter dock fart på livsandarna.
Det där gröna, sköna är ju på intågande och ligger där framför
oss och bara väntar! Så himla, himla skönt. Jag längtar.


Hög tid att planera vilka tomater som ska förgylla sommaren...



Längtar efter lavendeldoft och långa ljusa kvällar...


Men nu kör vi på några gråa veckor till och räknar sen ner
mot ljumma vindar, sol och så en skön spirande grönska...

KRAM

16 kommentarer:

  1. Tänk att få plocka sina egna solvarma tomater. Det är något att längta till verkligen. Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Spring will soon be here, just a little longer. I have many scented plants in my garden. One of my favourites is night scented phlox, it's scent is so heady in the summer evenings x

    SvaraRadera
  3. QUE GANAS DE EMPEZAR LA PRIMAVERA!!
    Y VER MIS FLORES...
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  4. Som jag också längtar. Så inspirerande foton från vad som vi längtar efter. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så förväntansfulla bilder...tyvärr så får vi nog vänta länge på våren, så mycket snö som vi har. Jag ville ju ha snö i vinter och jag fick så jag teg, haha....men lagom är bäst ändå ;). Hoppas du har det bra !
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Lovely photos Titti - the almost black petunias looks like velvet!
    Take care of yourself and rest when you can.
    Mary -

    SvaraRadera
  7. Bonjour,

    Une belle note d'optimisme... Demoiselle Printemps se prépare en cachette... Soyez prête !

    Une jolie publication.
    Gros bisous 🌸

    SvaraRadera
  8. Nu är längtan stor till sol och värme men än får vi stå ut några veckor:)
    Tomater ska jag så i början av mars, ska testa lite olika sorter!Så gott med egna grönsaker! Ha en fin dag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Visst är det roligt att planera tomaterna. Jag köpte fröer på nätet i år för första gången. Får se vad det blir av det. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. There are so many pretty, magical corners in your garden, dear Titti. I hope you're taking care against the cold, drinking lots of honey tea. A little chocolate always helps :-)
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  11. Vakre grønne bilder. Det har vært en lang vinter. Savner sol og blå himmel
    Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  12. Åhhhhhh jeg glæder mig til forår.
    Masser af grønne planter med de smukkeste blomster.

    Smuk dag
    Klem

    Charlotte

    SvaraRadera
  13. Very beautiful photos. :) Grettings. :)

    SvaraRadera
  14. Tänk så glad man bliver för det lilla.,lila gröna i en kruka. Visst pillar det lite här och där. Skönt att känna än finns det liv i kroppen.
    Du har ju nästan försommar bland dina fina krukor.

    SvaraRadera
  15. You take the most beautiful photos...so rich in color!

    SvaraRadera
  16. Oh, I so enjoyed my visit to your blog this morning. Your place is filled with beauty and charm.

    Thank you for visiting my blog and leaving such a sweet comment. I look forward to visiting you again. Hugs and joy to you!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...