Bloggintresserade

lördag 16 juni 2018

Älskar juni, älskar livet!


Mitt signum? Ja vi kan börja med väldigt matglad! Jag glömmer totalt bort
det där expanderade midjemåttet och blir helt salig över detta goda smör!
Hur har jag kunnat överleva utan detta smör i alla år?? Brynt smör i ask.
Ja surdegsmackan fick sig en resa kan jag säga!
Denna sköna sommartid gör väldigt gott för både själ och mage...


Från smör till själslig friskvård, ja vilket trädgårdsarbete nu alltid är! 
Min uppstammade vinbärsbuske är både sned och vind men full av bär.
Ja och så denna snustorra gräsmatta i bakgrunden :)



Jag röjer och sågar hejvilt i trädgården för att hitta en horisont. 
Fåren får alla blad - ja återvinning av bästa modell!


Kvällssolen värmer upp växthuset vilket gör att man kan lätt vara där till
sena småtimmarna. En fotogenlampa och så lite skön musik i radion...
Ja jag blundar och bara njuter! Älskar juni, älskar livet :)

KRAM

21 kommentarer:

  1. Jaså... brynt smör i ask? Hm. Att det är gott tvivlar jag inte en sekund över, kanske bara alltför gott? Jag är en sån som bara genom att titta på en bulle går upp i vikt. Visst är det orättvist att somligas fettmolekyler biter sig fast? Och inte har jag nåt trädgårdsarbete längre heller, bara ett trassligt knä som snart gör mig tokig!

    Men älskar juni och livet... det gör jag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det där smöret lät gudomligt gott, och vem älskar inte livet. Ja, jag gör det i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Such a wonderful summer lunch, perfect for these hot June days.
    Simply serene and calming pictures, your blog takes me to a special place.
    Hugs,
    ~Jo

    SvaraRadera
  4. Visst är det gott!! En grillad macka med brynt smör, finns det något godare:)?
    Juni är min favoritmånad
    Ha en fortsatt skön lugn helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Och det brynta smöret vågar jag inte köpa hem, för då kommer jag äta massor av smörgåsar... Jag som inte gillar mackor annars, men med det smöret :)
    Jag är galet avundsjuk på Dina får... Eller var det Era, eller grannarnas..?! Spelar ingen roll... Skulle absolut vilja ha några.. + höns!!
    Men i ett villaområde...
    - JAAA säger jag, men grannarna säger nog -Njaa.. ;)
    Njuuut av smöret och mackorna...och av "Era" får... :)
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  6. Hi Titti,

    Your June days look wonderful and I enjoyed seeing your beautiful photos.
    Happy Sunday
    hugs
    Carolyn

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken härlig inställning du har!!
    Fortsätt att njuta, av juni och av livet ;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Måste prova det brynta smöret, förstår att det är gott till surdegsbröd. Hoppas "min" lilla affär har det. ja, när det är sommar måste många sinnen få sitt. Trädgården står för en hel del av det men även köket.

    SvaraRadera
  9. Hello Titti!
    Photos are beautiful.
    I love June too.
    Happy week.
    Lucja

    SvaraRadera
  10. I always love looking at your pics

    SvaraRadera
  11. O la la´la.. Nu har hon landat minsann. Vad skönt att höra. Jag är väl inte riktigt där men snart... Kraaam Pia

    SvaraRadera
  12. Med en juni som startar så underbart som i år, är det inte svårt att älska juni och livet. Värmen och solen gör allt så mycket enklare.
    Perfekt att ha en kompostkvarn så nära, som dessutom bli mätt av klippet. Här får vi minsann ta oss omaket att köra allt ris till den kommunala ristippen.
    Ha en härlig midsommarvecka. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  13. Hallo Titti,
    ich bin gerade auf deiner Insel und mache hier Urlaub :-) es ist wunderschön auf Öland. Hast du einen Tipp was wir uns unbedingt ansehen sollten??
    Liebe Grüße Petra

    SvaraRadera
  14. Ja, det där smöret alltså... så vansinnigt GOTT! Påminner om smörkola i smaken :)
    Vackra bilder hos dig, som alltid.
    Glad Midsommar till dig!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  15. A beautiful day in your garden, dear Titti, the picnic looks delicious.
    Amalia
    xo

    SvaraRadera
  16. ME ENCANTA LA MANTEQUILLA UNTADA EN PAN Y CON AZUCAR...
    ME GUSTA LA OVEJA ES UNA PRECIOSIDAD.
    TODO ESTA LINDO LLEGA EL CALOR POR SUERTE!!!
    SALUDITOS

    SvaraRadera
  17. Härlig inställning :D

    Kram och ha en fin midsommar när den kommer!

    //Veronica

    SvaraRadera
  18. Vem sjutton älskar inte livet, det är ju bara så att ju äldre man bliver, så tycker man om sitt lilla ewnkla liv.
    Man vill ju hänga med så länge man orjar i alla fall.

    SvaraRadera
  19. Oj ja...juni är underbar! Men maj slog väl ändå rekordet! Nu har jag en lång räcka av lediga dagar framför mig och jag ska göra precis som du...bara njuta av livet!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  20. Har slängt ett öga åt det brynta smöret, efter din beskrivning blir det svårt att stå emot.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Underbart positivt inlägg!
    Gillar också mat, men smör är inte riktigt min grej.
    Vad varmt ni har det i Sverige, inte riktigt så i Wales, men inget regn och det är positivt!
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...