Bloggintresserade

lördag 21 juli 2018

Det finns bara ett läge nu...


Det finns bara ett läge just nu! Att ge sig ut på sjön, andas, ja långt bort. I den sköna
skärgården och hoppas det fläktar lite mer där ute, i det där blåa kustbandet...



Tänk om man bara hade en båt att lägga ut i på böljan den blå...
Men jag som blir sjösjuk bara av att stå på en brygga får nog lägga
ner alla båtdrömmar. Jag fortsätter leta skugga i trädgården, röra
mig så lite som möjligt och göra så lite som det bara går. Bäst så.
Alltså denna helt knasiga värme, jag flyter snart bort, ja utan båt dock!


Hur har ni det? Varmt? När det väl har svalnat på kvällen och man kan gå ut
och svalka sig en stund, ja då kommer jättemyggorna. Pest eller kolera! 
Ha det hett om öronen hela dagarna eller bli helt uppäten på kvällarna?!

Nämen sommaren rullar på vänner. 5 månader kvar till jul nu så vi njuter 
väl på i stekande värme och med ett dussintals jobbiga myggbett!
Med eller utan båt också...

KRAM

9 kommentarer:

  1. Tack och lov har vi inga myggor på kvällarna. Men denna hemska värme... med allt elände den fört med sig. Jag längtar till hösten, det gör jag!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Hej i värmen. Ja det är inte ofta man önskar sig regn på semestern. Men det gör jag och idag så kom det en liten skur. Temperaturen sjönk till 20 grader och tänk så underbart. Jag kanske slipper vattna idag. Hoppas inte myggorna äter upp dig helt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. The heat has been unbearable here too. But at the moment we have a welcome break and RAIN! It was so lovely I actually went out into the garden and just stood out there in it! Crazy I know x

    SvaraRadera
  4. Det är allt en fantastisk sommar vi har haft, om man gillar sol och bad.
    Jag njuter mest av den vandrande skuggan och jagar den dagen lång :-)
    Ha en underbar helg. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Ja, ett läge är vattenläget... i duschen, i havet eller badtunnan. Det är enda gångerna man känner att det är skönt just nu... är rätt så trött på den här värmen nu faktiskt.... *flämt*

    svettig kram ;)
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. En liten skur har vi fått sedan vi kom till Sverige. Men idag hoppas jag på sol för då ska vi bada.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Lovely serene photos. It's noy too hot here. We make the most of the sunshine. Tomorrow it might rain and we need that!
    I like to be near the water on sunny days wherever we are.

    SvaraRadera
  8. Such a beautiful place to live and document your life. Carol

    SvaraRadera
  9. Happy summer....enjoy ☀️☀️☀️

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...