Bloggintresserade

söndag 12 augusti 2018

Härligt!


Så var snart helgen över igen. Det blev både en dos regn och 
så lite åska på det tack och lov. Graderna har sjunkit och nu
kan man faktiskt andas lite lättare igen. Härligt!



Tänk att man måste gnälla om alla våra årstider! Det är för varmt,
för kallt, för blåsigt och sen en dyster mellanperiod innan våren
kommer! Är det typiskt svenskt att prata om vädret tro??!
Äh jag vet inte. Väder blir det ju hur man än gör!
Inget man direkt styr över...



Jag borde vara energiladdad de lux inför en kommande höst men det är 
jag inte. Jag är trött efter varma sömnlösa tropiska nätter, myggbett 
och alla grejer jag borde gjort men som inte blev av pga värmen...
Gnäll igen! Väder & vind, jättebra att skylla på :)

KRAM


12 kommentarer:

  1. Blixt, dunder, en och annan skur fick även vi. Svalare har det också blivit, gör väl kanske att det går att sova lite på nätterna så att det svarta ringarna runt ögonen bleknar lite ;-)
    Hel underbara bilder du bjuder på, sommar i kubik.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Väder är bra att prata om. Alla kan liksom vara med, få något sagt. Socialt och trevligt samtalsämne. Jag samtalade med en kvinna idag iklädd shorts och linne medans regnet öste ner. Felklädd kan man lugnt säga. Men vi hade något att prata om trots att vi aldrig setts innan. Usch vad jag frös och det gör jag ännu. Trött är jag med som bara den efter 5 veckors semester. Dårskap och vansinne. Jag tänker ta ett glas starkt och hoppas på en god natts sömn. Vilka kanonbilder du visar som vanligt. Härligt <3 Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Idag har det regnat precis hela dagen, ryckte det kändes lite tråkigt jag.. Ha ha ha.
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  4. Älskar gärdesgårdar! Så underbara bilder.
    Jag tror det är typiskt svenskt att prata om vädret. Här har vi inte haft över 20 grader idag, så svalare luft på väg. Och än mer regn. Hoppas grillförbudet hävs snart nu med, vet ju snart inte vad vi ska äta;).
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Titti, like the most wonderful dream :)) Summer as it should be. Be hugged ;), Méa

    SvaraRadera
  6. Nu vänder väl vädret i Sverige och hösten är på G om jag fattat rätt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Ja väder och vind, det kan man prata om i det oändliga ;) Men visst är det skönt att det har svalnat nu, jag är så glad över det, men myggbetten kliar ju ännu... ;(

    Må gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hej Titti!
    Riktigt skönt ute nu och som det växer i gräsmattan mm efter regnen! Vi tände ljus och åt middag inne i lördags kväll. Så mysigt! Har nästan saknat det!!
    Vi delar passionen för solrosor! Underbar bild!
    Trevlig vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Relax...it could summer...hihihihi..That is the time for doing nothing sitting outside Reading a book....have eat party’s with friends ...salades..ice Cream ....and enjoy the beautiful weather...before you know Christmas is here...love love love Ria x ❤️💚❤️💚❤️💚

    SvaraRadera
  10. Your garden flowers look lovely despite the heat. I think the British like talking about the weather too, we are lucky that it is usually so changeable it would be boring if it all stayed the same! Sarah x

    SvaraRadera
  11. Kære Titti
    Her i dk taler vi også altid om vejret... eller brokker os ;)
    Jeg er så glad for regnen endelig kom, og at temperaturen er faldet.
    Smukke billeder du viser, som altid
    Rigtig god weekend

    Knus, Lone

    SvaraRadera
  12. How beautiful!
    I loved the house.
    Good weekend.
    janicce.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...