Bloggintresserade

fredag 17 augusti 2018

Röda rosor & ett kargt Alvar...


Dagarna är fortfarande varma och soliga men höstljuset har anlänt.
Det där lite bleka, disiga ljuset och kvällarna som bara blir sådär
mörkare och mörkare för varje dag som går, ja skönt på ett sätt.
Vi har ju haft en helt otrolig sommar detta år!


Jag har väl dock inte utnyttjat den till fullo, tyvärr!
Som att inte ha badat en endaste gång, grillat för
lite och inte slappat tillräckligt i hängmattan...
Dumt nog!


Men nu måste jag berätta något för er!
I höst bär det av hemåt igen, till ön! En flytt stundar med allt vad
 det nu innebär - äntligen! Till ett lite udda hus med en lite udda
trädgård, röda rosor och så ett kargt Alvar på baksidan av huset.
Ja jag är galet och saligt lycklig!
Hem igen, som jag längtat...

KRAM

23 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när jag läser att du ska flytta hem igen! Vilken lycka.
    Så spännande att få följa med på den resan, och se ert nya hus. Jag är så nyfiken redan:)
    Stort grattis Titti!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Men åh va härligt, hem till ön!! Jag är så glad för din skull, äntligen öbo igen!

    Vet inte om du såg mitt svar inne hos mig, angående golvet, jag svarar här med; Vi köpte det på Colorama men det finns säkert på fler ställen, det är linoleumgolv Forbo Marmoleum. I vår andra hall har vi målat trappan med Jotuns Morgondis, du kan se inlägg här: http://rosorochruiner.blogspot.com/2017/08/hallrenovering-klar.html
    Har inte bestämt mig om vi kör samma är eller om det blir nåt annat. Det där med färger är svårt! ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Men så härligt att få flytta tillbaka igen.
    Ha en fin och skön helg nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Åhh så glad jag blir för din skull Titti. Är det det huset? Vi har just bokat in en resa till ön. Vi ålskar ju också den. Kraaaaaaaaaaaaaaaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är DET huset :) Det gick vägen...

      Radera
  5. Åh, så roligt för dig! Som du längtat! Jag kan känna din förväntan ända hit. Och inte behöver du vänta så länge heller. Vi får väl följa med?

    Glad helg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Å så härligt för dig att flytta tillbaka till din ö. Önskar dig all lycka med flytten. Spännande att följa dig på din resa. 🌻
    Linda

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder, som vanligt!
    Så det bär av igen till ön igen. Lyckat till!

    SvaraRadera
  8. This is a great post. I like this topic. This site has lots of advantage. I found many interesting things from this site. It helps me in many ways. Thanks for posting this again. useful link

    SvaraRadera
  9. Bästa Titti,
    Världens grattis till stundande flytt tillbaka till er ö! Jag blir så glad för din skull! Beskrivningen låter lockande- röda rosar, Alvaret och en udde!!!
    Här är en till som njuter av sensommar/stundande höstväder! Så frisk luft här idag. Storebror och jag lyfte ut kuddar i solstolarna idag och satt och läste varsin bok med kofta på. Svårslaget!

    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Känner med Dig, är det verkligen sant. Då kommer Du dit Du längtat.Önskar av hela mitt hjärta, att Det bliver som Du vill. Stornnande turspark från mig till Dig.
    la Titti trägen vinner ibland, så 'r det bara. Spännande då kommer jag med
    Flyttgröt,ha,ha det förstår du ju att inte den här gamla gumman fixar det,

    SvaraRadera
  11. Nu känns det som att livet återvänder till det normala. Normala temperaturer och normala göromål.
    Ha det så gott på ön!
    /Anette

    SvaraRadera
  12. Så underbart för Dig! Lycka till med flytten. Det skall bli spännande att se ert nya hus.

    SvaraRadera
  13. Så underbart för Dig! Lycka till med flytten. Det skall bli spännande att se ert nya hus.

    SvaraRadera
  14. Det låter fantastiskt,ditt Ölandshus!Så roligt för dig att det ordnat sig.Så roligt för oss som följer dig här.Hoppas du fortsätter visa oss av ditt nya liv.....
    All lycka till!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu blir det hem till ön igen och självklart ska ni få följa med :)
      Kram från Titti

      Radera
  15. Så fina bilder sommaren har verkligen varit härlig även om det varit lite för varmt och orken har trytit för den skull.. Minnet har jag med mig i alla fall till gråa kalla vinterdagar. Vad härligt för dig att få flytta till öa igen nu har du provat på fastlandet och vet hur du vill ha det.
    Önskar dig lycka till och en härlig flytt tid.( du har ju tränat)..
    Kram meta

    SvaraRadera
  16. Grattis till det lite udda huset, låter helt underbart. Du har haft annat att göra än att bada.
    Kram

    SvaraRadera
  17. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera
  18. Jamen så roligt! Har full förståelse för att du vill bo på en ö 😉! När du nu längtat är det ett rätt beslut, livet är för kort för att vi inte ska fullfölja de drömmar vi bär på om det är inom möjligheternas gräns.
    Susanne

    SvaraRadera
  19. Roligt med flytt dit man längtar! Ska bli intressant att se hur där ser ut,
    låter ju som en drömplats! Men det är jobbigt att packa alla saker man samlar på sig!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  20. Hej så glad jag blir när du skriver att du ska flytta hem till din älskade ö ” Öland”. Man ska följa sitt hjärta, jag önskar dig all lycka.
    Kram till dig från Ingela

    SvaraRadera
  21. A debt of gratitude is in order for perusing pleasant data, significant and fantastic plan, as offer well done with smart thoughts and ideas.useful content

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...