Bloggintresserade

fredag 15 februari 2019

Där morgonkaffet smakar extra gott...


Så var då ännu en februarivecka avklarad! Och vilken vecka sen, hela 11 varma
plusgrader har det bjudits på - i februari!!! Helt knäppt men ack så skönt för
en djupfryst själ som jag som längtar efter vår, odling och så fågelkvitter...


Ni vet ju att jag ser sååå fram emot att få upp mitt växthus till våren.
Längtar till mitt lilla växthus där doften från tomater slår emot mig,
där morgonkaffet smakar extra gott och där kvällarna är extra långa.
Ja nu är ju inte mitt växthus ens i närheten av min väns "enkla"
orangerie som är byggt av gamla fönster och har både el och
ett stort matbord för 12 personer, men jag får inspiration...
Minsann. Drömmer lite.


Vacker keramik, gammal fransk gungstol i järn, fikonträd...


Doftpelargoner...



Vackra urnor, krukor & gamla vattenkannor...


Kanske en vit väldoftande ros vid ingången också, ja om jag får
drömma lite. Näe denna öländska dröm lär dröja många år
innan jag får till hemma hos mig men jag får ju besöka
den så länge och inspireras och det räcker långt...

KRAM


12 kommentarer:

  1. Vem skulle inte vilja sitta där och dricka en kopp te (har inte blivit vuxen nog att tycka om kaffe ännu:))
    Så underbart fint. Jag är alldeles säker på att du kommer få till ett minst lika vackert växthus hemma hos dig. Din kreativitet och smak är outstanding.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Man har da lov at drømme ..... Det er et vidunderligt væksthus, du viser billeder af, det sætter også drømme i gang hos mig.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  3. Härligt att ha sina drömmar i alla fall. Det är en början på något dom kan bli verklighet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Järnspikar så fint. Ja drömma får man och ska man tycker jag. Hjärnan ska jobba. Gillar det där bordet med dom knubbiga svarvade benen extra mycket. Suck! Snart kan jag röja lite i mitt lilla växthus. Det behövs. Skön lördag. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Herlig. Jeg er så heldig å ha mitt eget orangeri❤️ Det er første ordentlige vår der i år og jeg kan ikke få tilbragt nok tid der nå. Pelargoniaer som våkner til liv, citron, lime og fiken dufter herlig. Ja dette er små gleder som gir livet mening❤️ Ønsker deg en flott helg.

    SvaraRadera
  6. Drømmer skal man ikke kimse av, de kan fort bli til virkelighet. For et drivhus og for en drøm... Gleder meg til å se drømmene dine bli sanne fremover :)

    SvaraRadera
  7. Tänk att få sitta i det vackra växthuset och dricka kaffe. I dag var det mysigt att bara stå tryckt upp mot husväggen och känna vårvärme. Vi nordbor längtar och väntar.

    SvaraRadera
  8. Ja, drömma kan man alltid göra, och det gör man verkligen så här års. Underbart vårväder här också och snön är nästan borta!
    Vilket fantastiskt orangeri din vän har! Jag har också bekanta här som har rena drömmen till orangeri, med öppen spis och allt. Man kan bara sucka och drömma om detta. Jag har i alla fall börjat spara på gamla fönster - alltid något.
    Ha det så gott i vårvärmen!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Åhhh, vem drömmer inte om våren, våren i ett orangeri :-) Jag får väl ta och städa ur mitt övervintringshus och omvandla det till ett drivhus. Börjar ju bli dags att både plantera om och så det där lite extra.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  10. Där hade jag oxå kunnat tänka mig att sitta med en kopp kaffe och drömma mig bort..:-) Härligt med 11 grader! Här har vi som mest haft 7 men det går åt rätt håll och det känns helt fantastiskt!
    Ha en underbar söndag!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  11. Thank you for the great nice Spring Pictures.
    Best wishes, Moni

    SvaraRadera
  12. Here we have also beautiful spring weather ..i love it !!....enjoy love Ria 💕💕

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...