Bloggintresserade

lördag 27 maj 2023

Så himla klumpigt av mig...


Lördag igen och dags för en ny uppdatering på bloggen. Här skyndar vi ack så långsamt pga av ett brutet revben! Jodå, det har jag också lyckats med denna vår efter artrosen. Snart är jag banne mig helt dubbelvikt och helt ledbruten! Aj! Artistnumret med att bryta av ett revben lyckades jag med genom att missa sista trappsteget på stegen och sen ha ett järnräcke bredvid. Och ont gör det att både röra sig och andas. Så jag får ligga lite lågt tillsvidare. Cykla går dock bra att göra i ett väldigt, väldigt, väldigt ack så sakta mak...så häng med på en väldigt långsam cykeltur i byn!


Ja det blir inga långa cykelrundor men det är ju så vackert nu så det är svårt att låta bli att ta en tur trots värk. Bland förfallna ladugårdar, grusvägar och ack så vårgröna ängar...


Alla dessa solgula rapsfält och vägar som leder ner till det där sköna blå...


Här brukar jag sätta mig en stund och ge både kropp och knopp vila, låta tankarna bara fladdra. Så skönt. 

Nåväl, jag hann ju en hel del i trädgården innan jag ramlade av stegen. Nu får jag bara gilla läget och se ogräset växa. Göra det jag kan och sen låta resten bara vara innan allt har läkt. Attans så irriterande och jag blir så trött att detta ska hända den roligaste årstiden med mycket att dona och fixa med...

Vackrast nu (efter alla syrener) är ju alla blommorna i jordgubbslandet! Jag längtar verkligen efter röda solvarma jordgubbarna i där där frukostfilen - och ja sen bara att få läka ihop lite...

KRAM

25 kommentarer:

  1. Det är verkligen inte meningen att du ska göra annat än att ta det lugnt.
    Någon försöker tydligen visa dig det. Så nu tar du det lugnt så länge som det behövs.
    Förstår att det kan kännas svårt.
    Den där bilden på vägen ner till vattnet såg sagolik ut. Där skulle jag gärna vandra med en picknickkorg i handen.
    Ha en lugn och skön helg nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken snabla otur du har då! Fy, så jobbigt med brutet revben - jag kan bara tänka mej!
    Vackra bilder lyckas du ta ändå. Åh, så vackert ute nu - bara lite regn som fattas!
    Krya på revbenet och ta det lugnt!
    Glad Pingst!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Dearest Titti - I am so sad to learn about your recent fall from a ladder. Please be careful we don't want you hurting yourself.
    I know what you mean about watching the weeds grow, where oh where do they all come from?
    Love the bright yellow field of rape, and the home grown strawberries are something for you to look forward to.
    Enjoy the rest of the weekend, but do look after yourself♥️

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka att ha så mycket vackert omkring sig och vilken olycka att ramla och bryta revbenet just när det händer så mycket och finns så mycket att göra. Hoppas du läker snabbt och att jordgubbarna skyndar sig.

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Dear Titti, I am so sorry to read about your fall and resulting broken rib. Ouch! Do be careful riding your bike. What beautiful views there are to enjoy. Weeds are growing fast in my garden, too. But soon the strawberries will be ripe and sweet - a wonderful time of year.
    Enjoy your weekend.

    SvaraRadera
  6. Oh I am so sorry to hear of your fall off the ladder. Sounds very painful. Sure hope you heal quickly.
    Picture number 6 is my favorite today.

    SvaraRadera
  7. I cracked a rib a while ago and it was so painful. Take it easy, my friend. This too will pass.

    SvaraRadera
  8. Nej men vilket elände! Och revben som tar sån tid att läka. Kanske en fingervisning att du behöver ta det lugnt ett tag? Nu får du släppa på perfektionen och sitta i växthuset och lösa korsord, hihi... Skämt åsido. Jag tycker synd om dig. Men sommaren är lång och du kan ju cykla! Ta hand om dig nu.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Ojojoj vilken otur du haft. Men tur i oturen att du bor där du gör. Denna vackra del av vårt land. Då kan du ändå njuta av den här tiden ,i stilla mak. Det var hit jag kom från storstaden för många år sedan, för att jobba som simlärare . Jag minst det "svinkalla" vattnet som jag skydde men barnen glatt hoppade i . Många år sedan, men jag blev kvar här i "krokarna" . Ta det nu lugnt och fint . !!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Men aj, aj, aj så ont det låter.
    Nu får vi hoppas på snabb läkning.
    Tack för dina fina bilder och ha en bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  11. Øv hvor synd, god bedring.
    Knus fra Lisbeth

    SvaraRadera
  12. Men aj, aj! Vilken otur du har med det ena och andra! Du får nog ta det väldigt lugnt ett tag, ja inte mycket att göra annat förstår jag Tycker så synd om dig!! Hoppas du har någon som tar hand om dig, går dina ärenden!
    Krya nu på dig!!
    ps. underbara bilder, du bor såå vackert!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  13. Stackars Titti, det gör ont, jag är så ledsen.
    Nu på våren, när allt växer och frodas, kommer du också att bli helad snabbt.
    Önskar dig allt det bästa.
    Dina bilder är vackra. Tack så mycket. Ja det är det... njuter av våren till fullo.
    En kram från Viola

    SvaraRadera
  14. Mmm det är gott att fokusera på det som faktiskt går. Visst gör det ont! Men jag hade hört sååå mycket om hur ont det gör när jag skadade revben första gången att jag ändå blev förvånad av att det inte blev värre. Tänk så märkligt för ont gör det och svårt att komma ur sängen var det.

    Hoppas det är bättre snart! Kram, Carina

    SvaraRadera
  15. Vakre bilder! Stakkars deg, du har virkelig hatt mye vondt denne våren.
    Klem fra Marit

    SvaraRadera
  16. It’s all so beautiful where you live. I hope the rib heals quickly and you don’t have too much pain. Enjoy the sunshine. B x

    SvaraRadera
  17. Hej Titti!
    Hoppas du kryar på dig, det låter inte kul. Du får vara försiktig.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  18. Hej Titti!
    Ljuvliga bilder, vilken härlig cykeltur det blev. Hoppas du kryar på dig.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  19. Ousch och aj vad ont.Varit där och det gör sååååå ont.
    Men hur mycket otur kan drabba dig? Hoppas att det är stopp nu, så att du får njuta av resterande vår och försommar.
    Krya på dig och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  20. Todo se ve precioso. Un beso.

    SvaraRadera
  21. Oh no! So sorry, dear Titti, for the pain in your rib and the regret of having to slow down and heal when you want to be in the gardens. Sometimes it is the universe telling us we need to let go when these things happen, and just enjoy the scenery. Such beautiful scenery it is, too, and thank you for taking us along on your ride. Maybe you can catch up on your reading in the sunshine while you heal. Wishing you a quick recovery. Sending you a hug. x K

    SvaraRadera
  22. Nej men vilken otur! Ja det är fort gjort. Njuter så av dina fina bilder. Hoppas på snabb läkning av revbenet.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  23. You are unlucky! After covid this winter a broken rib! I hope you feel better soon! Hugs

    SvaraRadera
  24. Ooh Titti, what sad news, I'm sending healing wishes your way. Your photographs scream Summer, serene and stunningly beautiful.
    Please take good care, and take things slowly.
    Hugs,
    Jo

    SvaraRadera
  25. What a beautiful country you life in….poor you …I hope you will recover soon and can doing small things in your garden again….it also look wonderful…I read all your post I missed….no much blog time for me…I am searching a new home….stay by friends right now…..so sad …but that is my life right now…enjoy summer….love from me and Leaf 🍀🐾❤️🙏🍀

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...