Bloggintresserade

lördag 3 augusti 2024

Augusti...


Så var det augusti. Efter en extrem turistsommar börjar lugnet äntligen lägga sig...inte helt men kanske vågar man sig ut på en o annan utflykt nu utan köer och parkeringskaos. Jag längtar!


Juli bjöd på massor av sol och varma dagar. Trädgården krokande helt i värmen. Ja jag med...

Basilikan älskade värmen dock! 

Sol och värme i all ära men det har blivit lite för mycket värme och sol dag efter dag. Lite regn då och då hade varit såå skönt. Men icke. Varmt både inne och ute...


Vid stranden har det svalkat lite, ja dom dagar man har orkat dit. Och orkat vara på en strand med 3000 andra! Inte min grej om jag säger så...


I växthuset har det nästan kokat! Olidligt att vara där dagtid, lite skönare kvällstid innan solen går ner...

Jag måste komma ihåg alla dessa soliga och varma dagar när jag mest letade skugga och pustade när dystra november kommer inglidandes och hälsar på med gråa dagar, mörker och kyliga vindar...

Men minnet är kort och jag har säkert glömt hur solen värmde och så alla sköna sommarkvällar när väl hösttiderna anländer, ja det brukar vara så...

KRAM

7 kommentarer:

  1. Hej Titti!
    Vi har haft varmt de senaste dagarna, regntunnorna är tomma, så det skulle behövas lite påfyllning. Samtidigt njuter jag av sommarvädret. Kan förstå att det blir lite för mycket med alla turister, hoppas de försvinner snart.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Dearest Titti,
    Wish we could share some of the excessive rain we have experienced all summer.
    Still can't have the big fallen tree removed due to the soil being too muddy and wet.
    Maybe in a couple of weeks it will settle. The grass is so long and needs to be cut again.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  3. It is incredibly hot here too. We are not accustomed to such heat though. Enjoy the remainder of this summer. Cooler days are ahead!

    SvaraRadera
  4. How quickly we forget how hot and sweaty summer was when it's cold and windy in winter. I suppose it's human nature.
    Nice that your tourists are finally going home.

    SvaraRadera
  5. Här har vi det varmt och klibbigt. Något regn har vi inte fått, tyvärr.
    Nu blir det en anstormning här av spanjorer under augusti månad. För då har många av dem semester.
    Ha en fin och skön söndag.
    Vackra och fina bilder som alltid hos dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Underbart med värme och sol, det kan alltid bli lite för mycket av det goda, men som du säger så gäller att lagra det så du kan ta fram det i vinter. Jättefina bilder och jag förstår du undviker stranden nu, men snart så är det väl turisttomt hos dig. Kram

    SvaraRadera
  7. Ni verkar ha haft torrare och varmare väder än vi här. Här har det regnat rejält då och då och inte varit särskilt varmt heller. Skönt, tycker ju jag. Vilken otrolig basilika du har som blommar så!!!
    Ljuvliga sommarbilder!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...