Bloggintresserade

söndag 25 augusti 2024

Solrosor & söndag...

Så var det söndag igen! Vädret ok. Försöker vänja mig med att det mörknar tidigare och tidigare...


Tycker man borde vara fulladdad med energi efter en varm och solig sommar...men icke. Eller är jag kanske bara lat? Ja nog blir man mera "bekväm" med åren och jag skjuter helst upp saker till morgondagen :) Trädgården kräver dock sina timmar. 5000 kvm fixar man inte till på en eftermiddag!


Så på ett sätt är det skönt med höst. En trädgård som får gå i träda. Jag med. Och gräsklipparen får vila den med...
 

Med en bit björnbärspaj önskar jag er alla en riktigt skön söndag!

KRAM

21 kommentarer:

  1. Hej Titti!
    Jag tror nog att det är bra med en vinterpaus från trädgården, på våren kommer arbetslusten tillbaka. Jag kan känna att det är ganska skönt att packa ihop växthuset, tömma alla krukor, tvätta dem och stapla dem på varandra, för att invänta nästa års tomatplantor. Du har en stor trädgård, märker vilken skillnad det är med sysslor på min lilla trädgård jämfört med min dotters, som har större ytor. Vi får samla krafter under höst och vinter.
    Ha det så bra /Kram Marika

    SvaraRadera
  2. Puh, 5000 kvm! Inte dåligt, ja den tar tid kan jag tänka!
    Pajen såg ljuvlig ut!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Dearest Titti,
    Yes, that is plenty of garden to take care of.
    Ours is 8,770 square meters and that is way too much for my age and condition.
    We do have a yard crew come and mow the lawn though.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  4. Jag längtar efter krispig höstluft och en massa regn. Men det dröjer nog ett tag till.
    Björnbärspajen såg mycket smarrig ut.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. OH!!! That blackberry pie looks amazing!!

    SvaraRadera
  6. The shorter days take getting used to again. Love this sunflowers!

    SvaraRadera
  7. Visst är det så att trädgården tar tid och när den ger tid för att bara njuta av den istället för hårt arbete så är det verkligen underbart. Jag har den tiden just nu, när allt skördat är omhändertaget och jag väntar in höst och vinterodlingssäsongen. Så god pajen ser ut! Kram

    SvaraRadera
  8. Dillkronor, solrosor och björnbärspaj. Vad kan man mer behöva?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. My small garden have gaps coming as the summer blooms start to lose their glory, I don't tidy the plants anymore I leave them to provide shelter and hopefully some food through the winter months. Your bramble pie looks yummy.

    SvaraRadera
  10. Känner igen mej allt för väl i detta att skjuta upp allt. Så skönt att hösten närmar sej ändå och då blir allt lite lugnare och man behöver inte stressa över gräsklippning och annat. Vilken jätteträdgård du har! Har kommit på att hösten är MIN årstid - inte sommaren.
    Så nu njuter vi!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Visst märks det att hösten smyger på. Kyligare och dimmiga morgnar, blommorna i trädgården börjar se så där lagom bedagade ut. Träden börjar skifta färg men jag håller inte med dig angående gräset. Vi har fått så pass mycket regn att det fortfarande klipps tre gånger på två veckor :o
    Så gott med björnbärspaj och kura skymning. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  12. Som vanligt fina feelgod bilder. Björnbärspaj kanske jag skulle testa om jag orkar. Solrosor är liksom en njutbar sista solar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  13. Hello Titti,
    It's good to take a break from gardening in autumn and winter. There's a lot of work to do in my garden and I'm ignoring it most of the time. What a delicious looking pie you made.

    SvaraRadera
  14. Bonjour Titti,
    Parfois, cela fait du bien de prendre son temps et de profiter du temps qui passe. Après, il sera temps de se mettre au travail. Il faut dire que vous avez une grande surface à entretenir !
    Les tournesols sont splendides et la tarte aux mûres semble délicieuse. Ici, c’est encore l’été et il fait chaud (28°C aujourd'hui en région parisienne. )

    Bonne semaine Titti
    Kram Hélène

    SvaraRadera
  15. Your sunflowers are lovely! Our temperatures will reach 100 degrees Fahrenheit this week, so I am very ready for fall.

    SvaraRadera
  16. beautiful pictures. The heat is coming back again! 33C today I am really looking for Autumn.

    SvaraRadera
  17. Herlige bilder her. Selv om du ikke rekker alt du vil, så gir du da oss som leser her fine opplevelser. Nyt den gryende høst. Klemsiklem

    SvaraRadera
  18. Beautiful sunflowers :) B x

    SvaraRadera
  19. Tu tarta se ve muy bien, seguro que está deliciosa. Besos.

    SvaraRadera
  20. Vilka fantastiska solrosor. Jag har inga i år och det kan jag sakna när jag ser dina. Men björnbär har jag plockat och har en buske även på vår tomt. Det är MÅSTE -bär för mig. Yngste sonen föddes nästan i en björnbärsbuske. Men jag hann in till förlossningen som tur var.

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...