Bloggintresserade

söndag 18 augusti 2024

Veckan som gick...

Veckan har varit solig och varm. Igen. På fredagen fick vi äntligen lite regn! Sååå efterlängtat! Huset har varit fullt av barn och barnbarn på besök. Det har varit uppumpade madrasser, kö till toaletten, disk upp till taket, Jag har gjort minst 300 pannkakor. En vattenpump som gav upp och så en elvisp som brann. Ja lite så har veckan varit. Jamen kul och upplivande! Men nu har jag hela soffhörnet för mig själv igen, skönt det med :)

Efter regn kommer sol! Men ett visst stråk av höst och jord ligger ändå i luften...


Men jag gillar ju hösten! Färgerna, ljuset och lugnet...


Det mörknar tidigare och tidigare.Det känns lite konstigt men jag har sååå många bra böcker på g nu så det är bara skönt att lägga sig lite sådär extra tidigt och läsa en bra och spännande deckare...bästa!

Tacksam för fler bra boktips från er :)

Kram Titti

17 kommentarer:

  1. Dearest Titti,
    You sure had a bubbly week full of action with your guests!
    Yes, the special sound of autumn is a soothing one.
    We of course are behind in that for some more weeks due to being subtropic.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Åh, men skicka hit lite regn är du snäll! Här är så himla torrt nu, allting hänger och ser visset ut... Har också haft varmt senaste veckan. Även i vattnet, så ljuvligt nu!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vilken vecka du har haft med tjo och tjim. Låter härlig men intensiv.
    Jag sa till gubben nu när jag kom tillbaka på en liten runda med Ixa. Jag längtar lite efter den krispiga höstluften som vi hade i Sverige 🙊😁.
    Mörkret kommer sakta men säkert här med.
    Ha en fortsatt fin söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Summer is closing, but I hope we get a few more weeks.

    SvaraRadera
  5. An exciting week with a few problems too. Now back to peace and calm. Enjoy these last days of August💗.

    SvaraRadera
  6. Full fart verkligen så förstår det nu är skönt med en egen hörna i soffan igen. Och alla böcker. Jag läser just nu Tina N. Martins deckarserie om Idun Lind. Så bra tycker jag! Ha en skön måndag! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Titti!
    Det har varit lite halvmulna dagar med tidvis sol, inget regn. Idag ser ut att bli en strålande dag. Visst har kvällarna blivit mörka och dagarna lite krispigare. Skönt att ha besök men också skönt att få rå sig själv igen. Fina bilder, som alltid.
    Ha det bra /Kram Marika

    SvaraRadera
  8. I love, love, love, your photo of the plough in the fields with the church and the sea beyond - perfection Titti XXX - a hectic week full fun and games and now time it's time for you to relax.

    SvaraRadera
  9. Jag kan tänka mej att det var full fart hemma hos dej med besök av barn och barnbarn. Alltid jätteroligt, men också ansträngande och skönt när lugnet lägger sej igen.
    Ljuvliga bilder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Åhh en så härlig vecka, så underbart att ha huset fullt.
    Även om mörkret sjunker är sensommar och höst min årstid :-) Älskar den höga luften och de vackra färgerna.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  11. Ja, der Herbst kommt, aber ich freue mich ein wenig drauf.
    Genießen wir also die schönen Sommertage und genießen die Ruhe.
    Lieben Gruß
    Nicole

    SvaraRadera
  12. Sikken travlhed med familiebesøg og hvad deraf følger. Forstår godt, at det bagefter kan være dejligt at tage en slapper i sofaen. Det er et smukt billede af høstlandskabet og det blå vand i baggrunden.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Time with the family is always very special, and very busy. Rain fell here over the weekend, too, and there is a change in the air that I'm trying to ignore. I love summer and it's just too short. But I love autumn, too.
    Your photos are lovely, as always. Have a good week Titti.

    SvaraRadera
  14. Ja jag sa precis att nu när barnen börjat skolan igen känns det att sommaren går mot sitt slut. Hösten står och väntar på att få ta över. Härligt med familjekaos ibland.
    Men också skönt med sin egen lilla bubbla sen.
    Ha en fortsatt fin vecka nu Titti.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  15. Me alegra que lo pasaran bien. Preciosas fotografías.

    SvaraRadera
  16. Det är underbart att du kunde hälsa din familj välkommen, Titti. Släktträffar är något av det bästa och eftersom vi inte längre är nedsänkta i ungdomens källa kopplar vi av med glädje när alla är borta.
    Ditt foto "de tractor plows the field" är fantastiskt. Jag skickar dig massor av kärlek, njut av resten av augusti.
    Hug Viola

    SvaraRadera
  17. 300 pannkakor har jag nog inte kommit upp i, men bra nära är familjen kommer på besök. Roligt att ha familjen kring sig, men också skönt när lugnet lägger sig efteråt.
    Här har varit skiftande väder, regn och kraftiga vindar, och sol.
    Jag gillar när det börjar bli mörkare på kvällarna. Gillar höstmyset.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...