Bloggintresserade

söndag 11 augusti 2024

Bästa och älskade augusti!

Trafiken har lättat rejält, ljuset är annorlunda och lugnet är tillbaka. Nästan. Augusti. Alla kan andas ut. Öland är så genuint och med en gedigen historia och miljö men på sommaren blir  allt som ett enda stort tivoli och jippo. På gott och ont. Näe bästa tiden kommer nu om man vill uppleva ön och stilla dagar...

Äntligen är bryggorna tomma. Stränderna tysta. Vattnet varmt. Ja bästa tiden....



Trädgården har inte haft det lätt denna varma och soliga sommar. En och annan dahlia bjuder nu på magisk blomning, generöst uppvaktad av massor av vackra fjärilar! Bästa älskade augusti...


Jag är påfylld med sol. Jodå. Energi så gott det går. Ljumna kvällar. Dagar av vila och ingenting vilket jag gillar. Ja jag skulle ha hunnit så mycket denna sommar men det kommer ju ett nytt år att hinna allt. På ett gammalt hus som vi har finns det alltid tusen och åter tusen saker att göra. Alltid. Allt rasar. Ibland vill man bara ge upp. Lägga pengarna på något kul istället!
Hur som, vad som. Allt jag inte hann denna sommar gör jag väl nästa sommar då!

Nu njuter vi av sköna augusti istället!

KRAM

16 kommentarer:

  1. Har alltid gillat augusti bäst, när jag bodde i Sverige. Här har jag ingen favoritmånad än, efter tre år är jag fortfarande helt betagen av klimatet och lugnet här där vi bor. Önskar dig en fortsatt ljuvlig augusti med många varma bad. Kram

    SvaraRadera
  2. Men ååhh vilka fina bilder Titti. Sen målar du ju helt fantastiskt. Jag har inte hunnit det jag borde heller, men som sagt det kommer flera dagar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Sen hittar du mig här nu. https://villaryttarangen.bloggo.nu/ Pia

    SvaraRadera
  4. We still have lots of tourists for another month at least. We stay close to home. The heat and humidity doesn’t inspire us to be out and about much. Hope you enjoy August!

    SvaraRadera
  5. Nog är det skönt alltid, när vi får tillbaka "våra" öar! Här har ju ännu varit medeltidsveckan den här veckan, men trafiken har ändå lättat, och från och med nästa vecka lättar det betydligt mer.. Puh, man kan andas ut... ;)
    Kram från grannön

    SvaraRadera
  6. Dearest Titti,
    It must be rejuvenating to find the island so calm for its own citizens!
    Enjoy what is left of summer and indeed, our homes are a constant upkeep and investment. But that too can be a great joy!
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  7. Jag kan förstå att du andas ut lite nu när värsta turistsäsongen är över. Vilket lyft! Ja, augusti kan verkligen vara härlig och fina dagar har vi om än ganska blåsigt just nu.
    Ljuvliga Ölandsbilder och vilken fin målning där!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Love your painting showing the pretty pink Abutilon. Enjoy the rest of August now that your island is at peace once more.
    I have similar pangs of guilt about jobs that should have been done too, so you are not alone.

    SvaraRadera
  9. Enjoy these calm and peaceful days of August to the fullest!!

    SvaraRadera
  10. Hej Titti!
    Skönt att det blivit lugnt igen. Jag har flera saker jag hade tänkt göra i sommar, får försöka ta tag i det och bocka av någon punkt. Jag är så förvånad över att kvällarna är helsvarta. Dina bilder är fina och din teckning alldeles ljuvlig.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
  11. Det ser ut som et fantastisk sted du bor, så jeg forstår godt at turistene kommer (får lyst til å komme selv også :D) Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvaraRadera
  12. August er en skøn måned, men det kan september nu også være. Blot er det lidt vemodigt, at dagene bliver kortere. Smukke billeder!

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  13. Kära Titti, jag önskar dig fortsatt underbara augustidagar och en underbar övergång till september.
    Jag känner din ö bara i juni och september, jag har besökt den flera gånger, det är en underbar plats - det är inte för inte som till och med kungafamiljen har ett litet slott på ön med denna vackra trädgård att besöka.
    Kram, många glada soliga dagar till dig.
    Kos deg.
    Viola

    SvaraRadera
  14. Me alegra que puedas disfrutar. Por aquí el mes de agosto es cuando más turistas hay y hace demasiado calor. Tu pintura es preciosa. Besos.

    SvaraRadera
  15. Ihanaa elokuun jatkoa sinulle ja hyvää viikonloppua !!

    SvaraRadera
  16. Skönt när livet på ön lugnat ner sig.
    Bra tänkt, det jag inte hann med detta år, får jag göra nästa år.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...