Bloggintresserade

tisdag 3 mars 2015

Vårtecken, boktips och färgglädje!


Gårdagen bara försvann…trött efter en lång bilresa och det är helt ju ofattbart att hela hallen kan bli så belamrad av väskor och saker när man bara varit borta en helg! Ute i Roslagens skärgård låg isen fortfarande kvar och det var riktigt kyligt. Väl hemma på ön igen kunde jag glatt konstatera att VÅREN har nog faktiskt kommit nu för jag hittade en liten söt blåsippa under alla löven…ja det är väl ett vårtecken om något! Lycka!


Bokrean pågår ju för fullt nu och det blev som vanligt några påsar med bra böcker! Måste
passa på och tipsa om denna underbara bok också, IN DETAIL av Hans Blomquist. Den är 
ganska så ny så den är nog inte med på någon bokrea men den är väl värd varenda krona, 
massor av inspiration och helt underbart vackra bilder…


På tal om inspiration så är det något jag verkligen behöver nu, ljuset är på väg tillbaka 
och det mesta känns lite trist och grådammigt här hemma, lite väl brunt och färglöst…
Kanske man skulle slå till med att måla köksluckorna lila, ha regnbågens alla
färger i vardagsrummet och en lime ton i hela sovrummet?? Hi hi, ja nog skulle
man få sig en dos färgglädje då men jag tror jag börjar med att städa bort det
där grådammiga först så får vi se vad jag hittar på…

Kram till er alla, ha 
en jätteskön tisdag!

Titti

25 kommentarer:

  1. Färgglädje kanske, men jag skulle bli tokig om jag hade det så färgglatt omkring mig. Med tanke på tonen i dina bilder, tror jag att du också skulle bli det. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, ja det är nog så…jag skulle bli tokig men just nu känns allt lite trist! Vi får se vad jag hittar på…
      Ha en fin dag!
      Kram Titti

      Radera
  2. Å, så herlig å kikke inn til deg igjen, jeg ser jeg har gått glipp av flere herlige innlegg og nydelige bilder! Ja, drivhusdrømmer og sommerplaner er i fullt fokus nå, her spretter det opp noe nytt i hagen nesten hver dag.
    Ha en herlig tirsdag!
    Klem fra Signe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Signe! Ja nu händer det mycket och fort…det är bara att hänga på och njuta!
      Tack för din söta kommentar och ha en finfin dag,
      Titti

      Radera
  3. Den boken är underbar! Båda hans är bra men den där är så vacker.

    Hehe, kanske lite väl mycket färgexplosion men man vet aldrig=))
    Kan funka det med!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Hej Titti!
    Jag får lust att måla hela världen (ja huset då) i pastelliga färger! Känner att våren äntligen är på väg!
    hemma med sjuk lillebror och har trädgårdsfixat medan han sover sött. Mysigt! Så blir det lite Pippi Långstrump tillsammans i soffan.
    Tack för boktips! Den låter underbar!
    Ha en fin em!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Mysiga bilder, och den boken måste jag kika närmare på.
    Å blåsippa, lycka :)
    Vi ääääntligen sol idag.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Men visst är det härligt med lite färg! Men lagom är väl kanske som vanligt mest lagom!
    Skönt med härlig helg i skärgården!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Ig hvor har jeg savnet at se forbi dig, men der har været så meget at se til. Nu har jeg dog set samtlige indlæg igennem og nydt dem som altid. :-))
    Klem
    Birgitte

    SvaraRadera
  8. Målar du lila då kommer mitt barnbarn att älska dig, det är hennes favoritfärg.De ska flytta och hon ska få välja färg i sitt rum,,,, Lila överallt, mor bara suckar. Det blir nog mor som bestämmer lite till slut ändå och jag tror att hon tröttnar rätt snart på det ändå.
    Men visst är våren en tid då det är skönt att göra lite förändringar både ute inne och på sig själv för att få nya krafter efter en lång grå vinter.
    Ha nu en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Ja, usch så grått och trist det är nu! Man behöver en hel del inspiration för att komma igång efter vintern. Ska hålla ögonen öppna efter den boken. Tack för tipset. Ha det så gott/ Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Härligt med färg denna årstid, men lagom är nog bäst ;)
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  11. I am a sunshine girl and really look forward to it! The book sounds wonderful and I love browsing through books while waiting for the arrival of Spring!
    hugs,
    Jann

    SvaraRadera
  12. Visst blir man sugen på lite färg!! Idag skiner solen och det känns skönt. Kram

    SvaraRadera
  13. Precis som dig så längtar man efter lite färg just nu, men vi har redan förvandlat vardagsrummet från att gå helt i svart, grått och vitt med blandade dekorationsfärger till. Nu har vi grått, vitt, lite svart och massor av blått - med blått och orange som dekorationsfärger. Ja, alltså huvudsakligen! Så nu får jag satsa på trädgården istället, när det börjat där så brukar det gå fort.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  14. Springs has arrived in our corner of the world too Titti - I don't visualise you with lots of colour, but soft muted greys, and creams then colour from your flowers - your photos are always so dreamy and a joy to see.

    SvaraRadera
  15. Visst vill man ha in mera färg u när vårstrålar stilar in gm fönstren. Idag har vi haft en fantastisk fin vårdag och det ska tydligen bli likadant imorgon, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  16. Hej Titti :) Stort gilla på den boken!! Morgonen började med lite snö och övergick faktiskt till lite vår i luften, så det gillas oxå :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Liebe Titti,
    mit dem Frühling kommt auch die Lust etwas zu verändern, neu zu gestalten. Da kann ich dich gut verstehen. Du hast einen guten Geschmack und wirst sicher die richtige Wahl treffen.
    Liebe Frühlingsgrüße an dich
    Manuela

    SvaraRadera
  18. Tack för boktipset.....=)

    Ha det bäst...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  19. Den boken har jag haft ögonen på, ska ta och
    köpa den. Och aldrig är man väl så öppen
    för färg som på våren, ditt lila kök skulle vara
    en fröjd och se.
    Ha en skön vårhelg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  20. Visst är våren på gång ;))....och ni borde ju få den före oss ;)....i helgen ska det bli ganska varmt, så ut i solskenet och njut !!!...själv kan jag inte njuta så mycket , för här ska vi börja renoveringen av vardagsrummet...jobbigt men så jädrans kul när det är klart !!...har beställt tapeter och tittat på nya soffor på Ikea, så nu vet jag vad jag/vi vill ha...det blir två gråa soffor ;))....och tänk att vårljuset är tillbaka...yippii!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  21. Tack vad glad jag blir av dina fina ord❤️
    Hoppas du haft det mysigt på resan
    och det är verkligen mysigt nu med våren
    Ska bli varmt nu i helgen och soligt
    Kram fina du och en skön Helg

    SvaraRadera
  22. Vackraste bilderna alltså!
    Boken är ljuvlig! (Jag har köpt min på Amazon.com)
    Fin helg till dig!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  23. I have 2 or Hans' books and love them ! wishing you a cosy weekend...Gail x

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tid att lämna en kommentar här! Det betyder så mycket för mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...